Stäng dina fönster efter 2 timmar!

När vårsolen kommer fram ser du tydligt om fönsterfärgen flagnat och kittet släppt. Eftersom fönstren speglar husets själ måste du underhålla dem för att de ska ge rätt helhetsintryck av ditt hus. Med Cuprinols nya Dörr- och fönsterfärg V kan du snabbt spara både tid och pengar. Renoveringen går som en dans och du kan stänga fönstren och dörren redan efter 2 timmar.

Valet mellan att byta eller renovera kan ibland vara svårt. En grundregel är att äldre fönster av bra virke är värda att ta hand om. För att de ska hålla längre behöver du öka livslängden genom att skydda träet mot naturens angrepp.

Stäng fönstren och dörren redan efter 2 timmar
Med Cuprinols nya Dörr- och fönsterfärg V har Cuprinol skapat det som alla otåliga målare länge har väntat på. En färg som gör det möjligt att stänga dörrar och fönster efter 2 timmar beroende på hur många lager färg som appliceras.

Cuprinol Dörr- och Fönsterfärg V är en vattenburen snabbtorkande halvblank färg för målning av dörrar, utemöbler samt fönster utvändigt, invändigt och mellan fönsterbågarna. Dörr- och fönsterfärgen är speciellt anpassad för att ge maximalt skydd på fönsterbågarnas plana ytor samt dess kanter och hörn.

Färgsättning för fönster och dörrar
Förutom att målningen ska ge skydd mot väder och vind är kulören viktig.  Kanske har den tidigare ägaren renoverat okänsligt. Både dörr och fönster spelar en vital roll i det  totala intrycket av ett hus. Ann-Charlotte Linde, som arbetar globalt för respektive varumärke inom Akzonobel, är experten som tar fram kulörer anpassade för bland annat utomhusmålning. ”Visa gärna var huvudingången är genom att måla dörren i en snitsig kulör som kompletterar färgen på fönster och hus.”

Cuprinol Dörr- och Fönsterfärg V hittar du i byggmaterialhandeln från april månad.

Rek. Ca Pris: Cuprinol Dörr- och Fönsterfärg V: 1 L – 254 Kr /2,5 L – 485 Kr

För mer information kontakta:
AkzoNobel Decorative Coatings
Telefon +46 40 35 50 00