Curamando värvar tung digital trio

Curamando är management-konsulter inom digital transformation, marknadsföring och affärsutveckling. Genom verksamhetsutveckling och datadriven styrning skapar de mätbara resultat. Företaget, som grundades 2012, har idag 50 anställda och fortsätter att rekrytera i kärnan av Sveriges digitala kompetens.

Som Enterprise expert har Curamando rekryterat Jonas Wallentin. Jonas kommer närmast från Google där han varit sedan 2005. De senaste sju åren som chefsanalytiker för Google Sverige.

– Möjligheterna till insikter genuint grundade i relevant information är nu större än någonsin tidigare. Mycket tack vare att Google och andra aktörer skapat lättillgängliga men mycket kompetenta verktyg för detta. Emellertid är det fortfarande för många företag som inte nyttjar möjligheterna och därmed tappar marknadsandelar. Det vill jag i praktiken vara med att förändra. Med Curamandos unika spetskompetens och position på marknaden kan jag göra det.

Johan Englund börjar som Senior manager på Curamando och kommer närmast från rollen som CMO på Lekmer, som han var med och grundade för 10 år sedan - och sedan dess byggt upp till Nordens största nätbutik för barnfamiljen.

– Under min tid som CMO på Lekmer köpte jag tjänster av Sveriges främsta experterna inom digital marknadsföring. De arbetar idag på Curamando. Att idag få vara deras kollega är ett stort privilegium. Med Curamandos expertis och min erfarenhet av e-handel och entreprenörskap vet vi vad som krävs för att lyckas online.

Björn Alberts är nu Partner på Curamando och kommer närmast från Shipwallet, som han var med och grundade, och var dess för innan CMO på Volvo Ocean Race.

– Curamando har lyckats kombinera expertkunskap inom digital marknadsföring med senior expertis inom förändringsledning och organisationsutveckling. Att varje dag få arbeta i den mixen med några av de skarpaste hjärnorna jag har mött är en ynnest. Och det är kul att vara tillbaka som konsult för att hjälpa andra att lyckas med nödvändiga förändringar.

Curamando har växt med över 50% per år sedan start och fortsätter att rekrytera i samma takt.

För ytterligare information, kontakta:
Press: Björn Alberts, bjorn.alberts@curamando.com, 0709 - 888 900
CEO: Mattias Olofsson, mattias.olofsson@curamando.com, 076 - 831 60 24