Svenska snabbväxaren Curamando expanderar till Oslo

Curamando, managementkonsulter inom digital transformation, har i Stockholm hittills i år ökat personalstyrkan med 25 personer till drygt 60 anställda. Nu etablerar man sig i Oslo i syfte att kunna ta sig ann den norska marknaden och att anställa fler.

Efter att ha etablerat Curamando på den svenska marknaden, med både stora e-handlare och traditionella företag på kundlistan, har Curamando nu valt att expandera till Norge. VD Mattias Olofsson ser en stor potential i på den Norska marknaden.

”Även för norska företag är det många affärer som måste flyttas från en fysisk verklighet till en digital där också konkurrensen är hårdare. Att göra den förflyttningen och att stärka konkurrenskraften är vår expertis”, säger Olofsson.

Efter att ha samarbetat i flera digitala projekt genom åren har den norska duon
Kristian Torgersen och Damir Dunderovic fått i uppdrag att leda Curamandos norska satsning.

Ett starkt erbjudande för den norska marknaden
Kristian Torgersen har fjorton års digital erfarenhet från norska mediaföretag. Före Curamando var han delaktig i att från grunden bygga upp ett mobilt annonsnätverk, som sedan såldes till Opera Mediaworks.

”Curamando är ensamma i Norden om att vara certifierad av Google inom Programmatic Consulting. Kombinationen av digital expertis och erfarenheten inom change management hos Curamandos managementkonsulter är ett starkt erbjudande att introducera på den norska marknaden”, menar Torgersen.

Den tidigare medgrundaren av av content marketing-byrån Plapre, Damir Dunderovic, tillför ytterligare digital expertis inom analys och trafikanskaffning till det norska kontoret.

“Företagsledare förstår värdet av data-drivna insikter och investerar tungt i sina företags analytiska ambitioner. För att lyckas är erfaren expertis och en skräddarsydd förändringsplan helt nödvändig. Något vi redan assisterar våra norska kunder med”, säger Dunderovic.

Skapar kunskapslyft hos kunderna och anställer

“Trots hög kompetens hos byråerna är det utmanande att från deras position ta med sig kunderna på den digitala resan. Genom att Curamandos konsulter arbetar inhouse hos kunden ges kunderna det kunskapsstöd de behöver för att maximalt nyttja de digitala möjligheter som står till buds.", förklarar Dunderovic.

Curamando växer med sina kunder i Norge och anställer nu.

”Vi siktar på att skapa lika många arbetstillfällen i Oslo som våra kollegor gjort i Stockholm”, avslutar Torgersen.

• Konsultverksamhet

• curamando
  • oslo

Curamando hjälper företag att accelerera sin tillväxt genom att förbättra deras digitala konkurrenskraft och förmåga. Vårt koncept bygger på en kraftfull kombination av management consulting, digital expertis och erfarenhet från digitalt ledarskap i linjebefattning.

Vi är dedikerade till att driva en hållbar och långsiktig tillväxt för våra kunder. För att åstadkomma det agerar vi som en förstärkning av våra kunders digitala sälj- och marknadsteam där vi skapar värde i alla led. Denna modell har visat sig framgångsrik för både våra kunder och för Curamando. Vi har sedan starten 2012 växt med god lönsamhet och blev 2017 DI Gasell, samma år som Curamando också förvärvade Conversionista. Företaget har kontor i Stockholm, Göteborg och Oslo.