Ursvik Entré, Rissneleden 110, Sundbyberg. Fotograf Catarina Harling

SL och Restaurang Kalaset etablerar sig i Ursvik Entré

Stockholm 16 januari - Ursvik Entré i Rissne, också känt som Bankhus 90, fortsätter att fyllas med hyresgäster och service. Hyresavtal har nu tecknats med Storstockholms Lokaltrafik AB (SL) avseende moderna kontorsytor om ca. 1 300 kvm för Tvärbanans projektkontor samt tillhörande projektetablering för NCC om ca 700 kvm. Totalt är nu cirka 17 000 kvadratmeter uthyrda. Därutöver har fastighetsägaren inlett ett samarbete avseende restaurang- och eventverksamhet i Ursvik Entre med restaurangentreprenörerna bakom succén ”Kalaset på 4:an”, som bl.a driver TV 4:s personalmatsal.

Med sin närhet till kommunikationer samt byggnadens flexibilitet, storlek och välkända profil är Ursvik Entré ett spännande uthyrningsobjekt där SEB och Ambulanssjukvården i Storstockholm AB (AISAB) redan finns i fastigheten och där SATS öppnar ett nytt gym på ca 2 000 kvm i januari 2020. Fastigheten består av totalt ca 60 000 kvadratmeter.

I och med den kommande etableringen av en högklassig lunchrestaurang med tillhörande event- och konferensverksamhet samt SL:s projektkontor tillförs närområdet både nya dagtidsarbetande såväl som efterfrågade servicefunktioner.

”Kalaset är mycket nöjda med den kommande etableringen i Ursvik Entré. Vi tror mycket på fastigheten och den pågående utvecklingen i området. Event- och konferensytorna är fantastiska. Dessutom kommer vårt erbjudande med hälsomedveten och variationsrik mat av hög kvalitet bli en viktig komponent i vardagen för hyresgästerna i Ursvik Entré” säger Michael Howing, VD på Kalaset på 4:an.

”Vi hälsar både SL och Kalaset varmt välkomna till Ursvik Entré och gläds åt att vi på detta sätt ytterligare förstärker byggnadens serviceutbud och skapar nya arbetsplatser i området. Vi är också mycket glada över att vårt samarbete med Sundbybergs stad och näringsliv fortsätter. Dessa etableringar är ytterligare ett viktigt led i utvecklingen av Ursvik Entré som en plats att växa på” säger Caroline Bertlin, VD Nordisk Renting.

SL tillträder sina nya lokaler i april 2020. Eventverksamheten är redan igång, med Sundbyberg Stads årliga näringslivsmiddag i november 2019 som viktig milstolpe.

Cushman & Wakefield är rådgivare till Nordisk Renting i uthyrningen av Ursvik Entré.

Ytterligare information:

Johan Denell, Nordisk Renting AB, e-post: johan.denell@natwest.com

Michael Howing Kalaset , e-post: info@kalaset.se

Vill du hyra lokaler i Ursvik Entré:

Johan Zachrisson, Cushman & Wakefield, tel. +46 76 720 34 19, e-post johan.zachrisson@cushwake.com

Cushman & Wakefield är ett ledande globalt fastighetstjänsteföretag som genom att omsätta idéer i handling, levererar betydande värde till fastighetsägare, investerare och hyresgäster. Cushman & Wakefield är bland de största fastighetstjänsteföretagen med 51 000 anställda på cirka 400 kontor i 70 länder. Under 2018 hade företaget en omsättning på 8,2 miljarder USD och ett tjänsteutbud som omfattar property-, facilities- och project management, uthyrning, capital markets, värdering och andra tjänster. För mer information, besök www.cushmanwakefield.com eller följ @CushWake på Twitter.

Relaterat innehåll