Bengt Lundgren ny VD för Cygate Måldata

Bengt Lundgren har idag tagit över ansvaret som VD för Cygates svenska dotterbolag Cygate Måldata AB. Bengt tar över rollen som VD från Nils Boghammar, som ett resultat av diskussioner om bolagets framtida utveckling. Förändringen äger rum med omedelbar verkan. Bengt Lundgren kom till Cygate i januari 2003 som koncernchef i gruppens moderbolag Cygate AB. Han kommer fortsättningsvis arbeta som såväl koncernchef som VD för det svenska dotterbolaget. - Vi har nu genomfört arbetet med att integrera Sigma Måldata med det tidigare Cygate Sweden och det är hög tid att sätta igång nästa steg i att utveckla bolaget till ett av Sveriges starkaste inom sin bransch, säger Bengt Lundgren. För ytterligare information, kontakta Bengt Lundgren, CEO Cygate AB, tel 08-630 50 10, mobiltel 070-630 50 10, bengt.lundgren@cygate.se Cygate Måldata arbetar som systemintegratör och erbjuder tjänster, produkter och lösningar inom säker IT-infrastruktur. Cygate Måldata ingår i Cygate-koncernen, som finns representerad i Sverige, Finland och Danmark. För mer information, se www.cygatemaldata.se Cygate-koncernen erbjuder säkra infrastrukturlösningar inom röst-, data- och videokommunikation. Vi designar, installerar och underhåller nätverkslösningar baserade på IP-teknologi, som kombinerar våra egna lösningar med produkter från våra partners. Cygate tillhandahåller också lösningar för administration och övervakning av system och nätverk. Vår utbildningsverksamhet säkerställer att kundens IT-investeringar får ett optimalt utnyttjande. För mer information, se www.cygategroup.com