Cygate årets datacenter-partner i norra Europa för Cisco

Cygate årets datacenter-partner i norra Europa för Cisco

Cygate Sverige har tilldelats Ciscos Partner Award ”Architectural Excellence Datacenter Partner of the Year” för norra Europa. Utmärkelsen delades ut under Cisco Partner Summit 2015 som nyss ägde rum i Montreal.

Cisco Partner Summit North Theatre Awards delas ut till framstående kanalpartners för att erkänna ledande affärsmetoder och tjäna som föredömen för branschen i sina respektive länder. Hänsyn tas till innovativa lösningar, framgångar genom en arkitekturledd strategi, strategiska resultatfokuserade affärsinitiativ och tillvaratagande av nya möjligheter och tillvägagångssätt.

– På Cygate är vi mycket stolta över att ha kunnat öka vår försäljning av datacenterprodukter med 400 procent och bli Ciscos snabbast växande svenska DC partner 2014. Det är ett bevis på Cygates kompetens i att erbjuda den mest optimala kombinationen och konfigurationen av nätverks-, lagrings- och serverlösningar. Vi ser fram emot ett spännande år, säger Patrik Olsson, VD, Cygate.

– Cisco har förmånen att få arbeta med några av Nordeuropas bästa kanalpartners för att ansluta kunderna till ”Internet of Everything” och förändra vår värld till det bättre. Jag är glad att Cygate fått denna utmärkelse för sin enastående prestation som en Cisco kanalpartner i vår norra region, sade Niklas Andersson, VD på Cisco AB.

Ciscos Partner Summit Geographical Region Awards premierar framstående partners inom specifika teknikområden och geografiska regioner. Vinnarna utses av en grupp bestående av Cisco Worldwide Partner Organization executives och regionala chefer.

För mer information: Patrik Olsson, vd på Cygate, 0702-50 00 00, patrik.olsson@cygate.se
Erik Arnberg, presskontakt, Cygate, 0725098340, erik.arnberg@cygate.se

Cygate är Nordens ledande systemintegratör inom IT och telekommunikation. Med stöd av den främsta teknologin skapar vi morgondagens lösningar och tjänster för nätverk, säkerhet, server och lagring, alltid med målet att öka effektiviteten och minska riskerna för företag och organisationer. Cygate ägs av TeliaSonera och har över 700 medarbetare och på 21 orter i Sverige och Finland.