Cygate utnämnd till Mitel Platinum Partner

Cygate utnämnd till Mitel Platinum Partner

Cygate AB har genomgått ”Mitel Partner Program Review” och som första partner i Sverige klarat kriterierna för den högsta nivån i Mitels partnerprogram. Det innebär att Cygate som ”Mitel Platinum Partner” uppfyller ett antal högt satta kriterier vad gäller volym, kompetens, service, samarbete och försäljning av Mitels produkter.

- Vi är självklart stolta över utnämningen och ser det som en kvalitetsstämpel. För mig är detta ett tydligt kvitto på att vårt arbete inom kompetensutveckling fungerat. Utnämningen visar att vi har den djupaste och bredaste kompetensen på den svenska marknaden, säger Gustav Sande, Operations Direktör, Cygate AB. Våra affärspartners kan känna trygghet och vara försäkrade om att de i alla led får tillgång till marknadens bästa kompetens på området.

Bedömningen bakom utmärkelsen riktar främst in sig på kommunikationslösningar, mobilitet, collaboration och contact center. Som Mitel Platinum Partner har Cygate en nära dialog med Mitel och får en snabb och tillförlitlig tillgång till Mitels främsta kompetens. Det innebär också att
de två företagen kan sätta upp gemensamma mål för verksamheten, till exempel vad gäller nysatsningar, försäljningsvolymer, lanseringar och kampanjer.

För mer information vänligen kontakta:
Gustav Sande, Direktör Operations Cygate AB, 076 762 61 48

Om Mitel
Mitel, en global marknadsledare inom affärssystem och mobil kommunikation,  hjälper företag och mobiloperatörer att ta kontakt, samarbeta och erbjuda innovativa tjänster till sina kunder.

Cygate är Nordens ledande systemintegratör inom IT och telekommunikation. Med stöd av den främsta teknologin skapar vi morgondagens lösningar och tjänster för nätverk, säkerhet, server och lagring, alltid med målet att öka effektiviteten och minska riskerna för företag och organisationer. Cygate ägs av TeliaSonera och har över 700 medarbetare och på 21 orter i Sverige och Finland.