Petter Dolk ny HR-chef på Cygate

Petter Dolk ny HR-chef på Cygate

Petter Dolk är ny HR-chef på systemintegratören Cygate, en del av Telia Company. Petter kommer senast från en roll som HR Manager på Telia Sverige och har tidigare arbetat på SAS HR-avdelning. Nu är han med och drar igång Cygates nya rekryteringskoncept.

– Jag ser verkligen fram emot att leda Cygates HR-, kultur- och rekryteringsarbete. Cygate är ett spännande företag som jag har följt länge, de har en unik position som ett hungrigt tillväxtföretag samtidigt som de är en del av Telia Company, säger Petter Dolk.

Petter, som har en examen från Programmet för Personal och Arbetslivsfrågor vid Uppsala universitet, kommer senast från Telia Sverige där han arbetat som HR Manager sedan 2012 och dessförinnan arbetade han fem år som HR-konsult på SAS. Petter började sin karriär som undersköterska 1996 för att sedan bli personalassistent innan han arbetade sju år som kabinpersonal på SAS.

– Vi är väldigt glada över att ha rekryterat Petter. Han har lång erfarenhet inom HR, men har även erfarenhet från en rad andra branscher vilket jag tror att vi kommer att ha stor nytta av. Hos Cygate samlas personer med olika expertområden och olika bakgrund varför det är viktigt med en HR-chef som kan se möjligheterna med och ta till vara på styrkan i olikheterna, säger Patrik Olsson, vd på Cygate.

Sedan tidigare driver Cygate rekryteringsprojektet ”Cygate Kickstart”, som ska hjälpa företaget att hitta och knyta till sig Sveriges främsta IT-talanger. Efter ett lyckat pilotprojekt i Stockholmsområdet är ambitionen nu implementera satsningen på samtliga tjugo lokalkontor runt om i landet. Samtidigt drar Cygate under Petters ledning igång ett omfattande arbete för att rekrytera projektledare, säljare och konsulter.

– Vi har precis gått ut med en stor rekryteringskampanj, där en viktig del är video. Genom att lyfta fram våra egna medarbetare och deras passion i korta videos, hoppas vi kunna rekrytera både de med erfarenhet från IT-branschen och de med andra kompetenser som kanske inte haft en tanke tidigare på att söka sig till vår bransch, säger Petter.

Petter kommer att vara med och leda arbetet med Cygates flytt från det nuvarande kontoret vid Solna strand till Telias Companys nya byggnad i Arenastaden i Solna.

För mer information, vänligen kontakta:
Petter Dolk, HR-chef på Cygate, 072-512 29 30, petter.dolk@cygate.se
Patrik Olsson, VD på Cygate, 070-250 00 00, patrik.olsson@cygate.se

Cygate är ett svenskt IT-företag med styrka och flexibilitet. Vi är en del av Telia och på Sveriges största nät kan vi erbjuda lokalproducerade och skräddarsydda IT-tjänster med både bredd och spets för att hjälpa dig att förverkliga dina idéer. Våra 750 medarbetare på 21 orter i Sverige gör det möjligt.