Cypern året runt

Äntligen blir det en enkelt att ta sig till Cypern under vinterhalvåret. Flygbolaget Norwegian förlänger sin tidtabell och flyger nu varje lördag året runt. Tidigare har det varit lite trassligt med flygbyten runt om i Europa och därför är det nu många Cypernfantaster som jublar.

Med 340 soldagar om året är Cypern en klassiker för långsemester under vintern. Redan nu är det uppskattningsvis ca 10 000 pensionerade skandinaver som tillbringar mellan 4 och 24 veckor på ön i perioden oktober till mars. Norwegians vinterprogram ökar flexibiliteten ytterligare och fler får chansen att komma iväg den tid de önskar.

Cypern lämpar sig också väl för träningsläger av olika slag. Fotbollslag, sim- och friidrottsklubbar från hela Europa förlägger sina läger på ön under vinterhalvåret. Med bättre flygförbindelser kommer också golfturismen öka. I dagsläget finns fyra riktigt bra banor i Pafosområdet och fler är planerade.