Spendera din golfsemester i Tjeckien.

Om du uppskattar golf och att njuta av livets goda ting så är Tjeckien en perfekt destination för dig. Tack vare de många golfanläggningarna runt om i landet och en sommarsäsong som varar längre än i Sverige, får du möjligheten att skräddarsy din semester helt enligt dina egna preferenser. Som extra plus i kanten erbjuder utvalda anläggningar just nu rabatterade paketpriser – allt för att du ska kunna uppleva en ultimat golfsemester, till ett förmånligt pris.

Golfdestinationen Čeladná – Ostravice

Golfdestinationen Čeladná– Ostravice har verkligen allt som behövs för en perfekt golfsemester. Czech Open har spelats i Čeladná tre år i rad (2009-2011) och blivit en ikonisk turnering för Tjeckien. Den gamla banan som kom till liv år 2004, blev en del av tjeckisk golfhistoria år 2009, när anläggningen var värd för PGA European Tour för första gången (återkom även år 2010 och 2011). Tack vare banans utsökta design av Miguel Angel Jimenez får du känslan av att banan alltid stått här. Alla de nio hålen har en egen karaktär. Den nya banans första 9 hål är designade efter en klassisk skotsk linksbana, med smala fairways omgivna av tät vegetation, många bunkrar och rymliga greens väl skyddade av både sand och vatten. De resterande nio hålen för dig närmre bergen och är av en mer utmanande karaktär, men du blir belönad av de vackra vyerna över landsbygden. Ostravicebanan är mästerskapsbanan som välkomnade sina första golfare år 2008, designad av Chris Johnson. Golfbanan som konstruerades efter USGA-standard, erbjuder en idealisk jämvikt mellan varierad flora, skog och välskött gräs. Med en längd på över 6,400 meter och fler än 80 bunkrar, utmanar denna bana dig vid varje hål.

Länk: http://www.55holes.com/

Golf Park Plzeň

Den vackra golfresorten Golf Park Plzeň kommer hålla ett stort evenemang i år! Turneringen Ladies European Tour kommer till Golf Park Plzeň Dýšina 2013 under namnet Pilsen Golf Masters. För tredje gången kommer den största tävlingen av sitt slag för professionella kvinnor tillbaka till Tjeckien. Melissa Reid (titelförsvararen), Ai Miyazato och Cheyenne Woods är bara några som kommer att delta. Om du uppskattar öl är Plzeň en given destination att spendera en golfsemester på. Visste du att staden Plzeň (Pilsen) har lett till uppkomsten av pilsner och är välkänd för sin Pilsner Urquell som tillverkas här? En guidad tur på ölbryggeriet rekommenderas starkt, där du även får provsmaka färsk, opastöriserad Pilsner Urquell. Staden har även mycket annat att bjuda på. Som en av de största städerna i regionen västra Böhmen, erbjuder Plzeň flertalet kulturevenemang varje år samt sevärdheter som världens tredje största synagoga och Sankt Bartholomewkatedralen – som med sitt 103 meter höga torn är Tjeckiens högsta. Hotellet på Golf Park Plzeň har 16 dubbelrum och 2 lyxlägenheter. Hotellrummen har byggts uppe på vinden i form av åtta mindre rum med dubbelsängar och åtta lägenheter med dubbelsängar. Självklart finns extrasängar tillgängliga för barnfamiljer.

Länk: http://www.golfplzen.cz/en/

Golf Resort Konopiště

Golf Resort Konopiště ligger 40 kilometer söder om Prag och är den största golfresorten i Tjeckien. Här har du möjligheten att spela på två 18-hålsbanor i proffsklass samt tillgång till utmärkta träningsanläggningar, golfbilar till uthyrning och övrig golfutrustning, samt en butik med proffsartiklar. Mitt i hjärtat av anläggningen finner du ett hotell med 58 lyxiga dubbelrum samt två sviter. Sedan 2013 har denna fantastiska resort kunnat erbjuda sina besökare ett splitternytt och stort spa- & wellnesscenter. Två restauranger serverar exklusiva gastronomiska matupplevelser fokuserad på traditionell tjeckisk och europeisk mat. Golf Resort Konopiště erbjuder även konferensanläggningar som ligger i slottsdelen av hotellet. Konferensanläggningarna lämpar sig både för företags- och privata tillställningar.

Länk: http://www.golf-konopiste.cz/index.php?lang=en

Golf Resort Kaskada

Golf Resort Kaskada ligger i en vackert bergig region 130 kilometer från Wien. Resorten byggdes för att kunna erbjuda både golfspelare och andra gäster den bästa kvaliteten inom utbud och service. Golfbanan byggdes enligt de berömda engelska golfarkitekterna Gaunt & Marnochs principer. Ett stort fokus lades därför på att alla hinder skulle vara väl synliga och att banan ska utmana alla spelare, oavsett handicap. Kaskada bjuder regelbundet in den tjeckiska PGA-finalen och höll år 2012 i Czech International Amateur Championship. Anläggningen erbjuder ett brett sortiment av tjänster. Förutom högkvalitativa golftjänster så finner du här ett 4-stjärnigt hotell med mysiga bungalows, en restaurang vars terrass överblickar golfbanan, wellnesscenter och en konferensanläggning. 27 hål är fördelade på 3 separata 9-hålsbanor – Wood, Stone och Iron Nine.Varje bana har en Par 36-standard. Iron Nine är den yngsta banan och den simplaste. Sportevenemang använder sig främst av en kombination av Stone och Wood. Några karaktärsdrag hos banorna är ett relativt högt antal vattenhinder, bunkrar och perfekt modellerade greens.

Länk: http://www.golfbrno.cz/

För mer information om golfanläggningarna, besök:

eller kontakta:

CzechTourism Scandinavia and Finland
Villagatan 21, 114 32 Stockholm
E-mail: info-se@czechtourism.com
www.czechtourism.com

ČCCR — — CzechTourism is a state-funded agency of the Ministry for Regional Development. Its main activity is to promote the Czech Republic as an attractive tourist destination. More information is available at www.czechtourism.com

• celadna-ostravice
  • plzen