Ny utbildning för brandfarliga arbeten

Inom kort startar utbildningen ”Brandfarliga Arbeten” i syfte att stärka utförare att arbeta brandsäkert.

Utbildningen har tagits fram av SVEBRA och Sveriges Byggindustrier i samråd med Sveriges främsta experter inom området och genomförs enligt försäkringsbolagens krav för brandfarliga arbeten.

- För att få utföra tillfälliga arbeten med risk för brand, skriva tillstånd eller vara brandvakt krävs ett giltigt certifikat. Den som genomfört kursen med någon av våra utbildare får förståelse för risksituationer och behörighet att utföra tillfälliga brandfarliga arbeten enligt försäkringsbolagens villkor, säger Kristian Lindqvist, Affärsområdeschef Brandskyddstjänster, Dafo Brand AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Kristian Lindqvist, Affärsområdeschef Brandskyddstjänster, Dafo Brand AB
Tel: 08-506 405 17, kristian.lindqvist@dafo.se

För högupplösta bilder:
Jeanette Chevalier, Marknadschef
Tel: 08-506 405 01, jeanette.chevalier@dafo.se

• Kriser, tillbud

Dafo Brand är ett svenskägt familjeföretag med verksamhet i Norden. Med 100 års branscherfarenhet är vi idag en av marknadens största leverantörer av brandskydd och räddningsmateriel. Parallellt med försäljning och service av kvalitetsprodukter erbjuder vi underhåll, utbildning, riskbesiktning, dokumentation och SBA. Vi är den ledande leverantören till brandförsvaren i Sverige och även landets största leverantör av fasta släcksystem. Företagets huvudkontor finns i Tyresö strax söder om Stockholm. Vi har drygt 80 återförsäljare med montage- och servicekapacitet runt om i Sverige och ett stort internationellt nätverk.

Jeanette Chevalier

Presskontakt Marknadschef 08-50640501