Ny metod bränner fett och bygger muskler medan du slappar

EMSCULPT är den enda metoden i världen som både bygger muskler och bränner fett utan ingrepp i människokroppen. Metoden har använts av bland andra skådespelarna Jennifer Lopez och Drew Barrymore. Den är godkänd av amerikanska läkemedelsverket FDA och är helt smärtfri.

- Den som redan är normalviktig och i god form får snabbast resultat, men behandlingen riktar sig till alla. Efter fyra 30-minutersbehandlingar minskar fettmängden med i snitt 19 procent samtidigt som muskelmassan ökar med i snitt 16 procent, säger Carina Lindqvist, styrelseordförande Victus.

Metoden behandlar mage, rumpa, biceps, triceps, lår och vader. Apparaturen ökar kraftfullt ämnesomsättningen i det behandlade området och resultatet är alltså både fettreducering och muskeluppbyggnad. Metoden är inte baserad på värme eller kyla så det finns inga risker för svullnad, brännskador eller ärrbildning. Den är helt smärtfri och har ingen återhämtningstid.

- Så du kan träna eller jobba som vanligt under hela behandlingsperioden. En 30-minutersbehadlning motsvarar 20 000 situps eller benlyft. En intensitet som helt enkelt inte kan uppnås med vanlig träning på gym. Metoden är speciellt effektiv för att bli av med det envisa magfettet, muffinmagen, som ingen som helst diet eller träning verkar rå på, säger Carina Lindqvist.

EMSCULPT:s effekt är bevisad i inte mindre än 15 kliniska studier och skyddas av fyra patent. På grund av den övertygande vetenskapliga dokumentationen är den som enda produkt i världen i sitt slag godkänd av det amerikanska läkemedelsverket.

- Metoden lämpar sig för kvinnor som varit gravida och har fått en permanent putmage på grund av muskelseparation på buken. Den är också ett alternativ för människor som inte hinner träna så mycket som behövs för att uppnå önskade resultat, säger Carina Lindqvist.

För ytterligare information:

Carina Lindqvist, styrelseordförande Victus Medical, 076-1993013, carina@victusmedical.se

www.victusclinic.se/produkter/emsculpt