Siesta Sky Air: den kostnadseffektiva klimatkontrollösningen

Pressrelease 31 augusti 2013

Siesta Sky Air: kostnadseffektiv klimatkontrollösning

Daikin har lanserat den senaste generationen av sina luftkonditioneringsenheter Siesta Sky Air, en kostnadseffektiv och verkningsfull klimatlösning för butiker, restauranger och kontor.

Sky Air: det effektiva valet
Siesta-serien är prisvärda och energieffektiva produkter i Daikins Sky Air-serie, de ger hög årstidsrelaterad verkningsgrad och levererar utmärkt komfort, allt till ett överkomligt pris. Enheterna i Siesta-serien har inverterstyrda kompressorer, som ser till att de följer den senaste europeiska lagstiftningen för energieffektivitet/verkningsgrad.

Direktivet om energirelaterade produkter började gälla den 1 januari 2013. Alla luftkonditionerings-produkter med kapacitet upp till 12 kW måste nu uppnå de minimala verkningsgradnivåer som mäts under ett år. Produkter som inte överensstämmer med detta (vanligen icke-inverterdrivna) får inte längre importeras till Europa eller säljas av tillverkare, även om de som redan finns i lager hos en distributör eller inväntar installation fortfarande kan säljas vidare genom leveranskedjan.

Inverterstyrning ser till att de högsta verkningsgraderna uppnås vid dellast, så Siesta-serien är optimerad för att uppnå det bästa resultat under verkliga förhållanden. Den inverterstyrda kompressorn förbrukar mindre energi, då den matchar strömförbrukningen efter belastningskraven, med lägre driftskostnader som följd.

Ekonomisk klimatkontroll
Det aktuella ekonomiska trycket på företagen att minska sina kostnader måste balanseras mot kraven på att följa en allt strängare lagstiftning om koldioxidutsläpp och energiförbrukning. Siesta Sky Air ger en årstidsrelaterat verkningsfull lågkostnadslösning för klimatkontroll, som minskar energiförbrukningen, koldioxidutsläppen och driftskostnaderna utan att det påverkar komfortnivåerna.

Välj mellan 4-vägsblåskassetter eller takmodeller
Med driftsintervall på -5 till 46 ºC för kyla och -15 till 15,5 ºC för värme, och med ett brett urval av inomhusenheter, är Siesta Sky Air tillräckligt flexibel för att passa klimatkontrollbehoven i alla affärer, restauranger eller kontor. Utomhusenheten kan placeras upp till 50 m från inomhusenheterna, och alla enheterna är snabba och enkla att installera, oavsett om det är i ett nybygge eller ett renoveringsprojekt.

Den takupphängda kassetten (AHQ-B) och den takmonterade kassetten (ACQ-B) har båda ett luftfilter som tar bort luftburna dammpartiklar för att ge en stadig tillförsel av ren luft. En trådlös styrenhet följer med som standard. Den kan även användas med Daikins nya trådanslutna tillvalsfjärrkontroll.

Siesta Sky Air: kompromisslös kvalitet, tillförlitlighet, effektivitet och komfort
Den nya Siesta Sky Air-serien gör det möjligt att välja ett kostnadseffektivt, inverterstyrt luftkonditioneringssystem, utan att det går ut över de höga nivåer av kvalitet, pålitlighet, energieffektivitet och komfortnivåer som Daikin är kända för.

www.daikin.se