Exercise AW 2016

Daily Sports träningskollektion för hösten 2016 andas girl power och kvinnlighet samtidigt som man tydligt ser det svenska arvet i designen. Kollektionen syftar till att stärka självförtroendet hos kvinnor när det kommer till träning. Daily Sports vill motivera kvinnor till en aktiv livsstil som lyfter både kropp och sinne.

”Kollektionens program har olika utseenden men syftar till samma sak, att de ska få kvinnan som bär dem att känna sig som att hon kan övervinna världen”, säger designerna Pernilla Sandqvist och Carina Pagoldh.

Kollektionen består av fem program vars mönster och färger medvetet skiljer sig från varandra för att oavsett stil och kroppsform ska du hitta något du gillar i kollektionen. Höstens program passar alla typer av träning, från promenaden till det högintensiva passet på gymmet. Nytt för i år är ett outdoor program för utomhusträning även när det är minusgrader. Vilket bland annat inkluderar en fodrad löparjacka och vintertights för kvinnan som springer året runt. Kollektionen innehåller även ett pixlat mönsterprogram med spetsdetaljer, ett South beach program med mjuka pastelltoner och fjärilsmönster samt ett fjärde lite exklusivare body mind program med alligatormönster och metalliska sömmar. Det femte programmet är ett Sverige inspirerat program i blått och gult med fräckt kamouflagemönster.

”Det vi ser mest fram emot att lansera i höst är outdoor programmet. Äntligen har vi fått fram funktionsplagg med snygg design och exceptionellt bra passform för utomhusträning. Varje plagg är speciellt framtaget för att sitta utomordentligt bra på kvinnan mitt i livet. Samtidigt som de har ventilerande och värmande kvalitéer som gör att du kan träna ute utan att förlora komfort” fortsätter Pernilla Sandqvist och Carina Pagoldh.

Högupplösta bilder från höstens träningskollektion finns här:

ftp://ftp.workanywhere.se

Inlogg: dailysports_media

Lösenord: m3d14

För mer information eller utlåning av produkter kontakta:

Nikie Elgqvist, Marknadschef

Mail: nikie.elgqvist@dailysports.se

Ida Berndtros, Marknadskoordinator

Mail: ida.berndtros@dailysports.se

Daily Sports designar och producerar sportkläder för kvinnor över hela världen. Företaget grundades 1995 med ambitionen att få kvinnor att längta efter att vara aktiva. Daily Sports är ett svenskt familjeföretag som idag drivs av andra generationen med VD Ulrika Skoghag. I nuläget säljs kollektionerna i 28 länder via 20 distributörer. Daily Sports omsätter idag 70 miljoner kronor varav den svenska marknaden står för ca 20 miljoner kronor.