Exercise Spring 2016

Daily Sports Exercise SS16 är en mångfacetterad kollektion som bjuder på något för alla kroppsformer och stilar. Kollektionen blandar tufft med mjukt och färgglatt med dova toner i varierande modeller.

”Det finns inte en kvinna som är lik den andra, vare sig det är i kroppsform eller stil. Därför har vi valt att skapa en kollektion som innehåller varierade produkter för att fler ska kunna känna sig snygga och bekväma på träningspasset”, säger designerna Pernilla Sandqvist och Carina Pagoldh.

Kollektionen består av fyra olika program som representerar olika versioner av den mogna kvinnan. Tre av programmen passar alla typer av träning, låg till högintensiv. Ett program med tuffare plagg i läderimitation och kamouflagemönster, ett färgglatt och mönstrat program med asiatiska mönster och ett basprogram med härliga blå nyanser och ormskinnsprint. Det fjärde programmet är för mjukare träningspass som yoga och pilates, med ljuva naturtoner för att skapa ett fridfullt sinne. Nytt för i år är funktionsmaterialet Cotton like som har en mjuk bomullskänsla samtidigt som det är ventilerande och fukttransporterande.

”Cotton like smälter samman komfort och funktion, vilket skapar otroligt bekväma träningsplagg som är perfekta för yoga och pilates. Vårens kollektion riktar sig till en aktiv kvinna som både joggar i löpspåret eller börjar dagen med ett fridfullt yogapass” fortsätter Pernilla Sandqvist och Carina Pagoldh.

Högupplösta bilder från vårens kollektion finns här:

ftp://ftp.workanywhere.se

Inlogg: dailysports_media

Lösenord: m3d14

För mer information eller utlåning av produkter kontakta:

Marknadschef, Nikie Elgqvist

Mail: nikie.elgqvist@dailysports.se Tel: 0704105337

Marknadskoordinator, Ida Berndtros

Mail: ida.berndtros@dailysports.se Tel: 0704105336

Daily Sports designar och producerar sportkläder för kvinnor över hela världen. Företaget grundades 1995 med ambitionen att få kvinnor att längta efter att vara aktiva. I nuläget säljs kollektionerna i 28 länder via 20 distributörer. Besök dailysports.se för mer information.