FRÅN WHYRED TILL DAILY SPORTS

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2019 08:05 CET

Therese Munthe, Senior Management Consultant på Daily Sports

Daily Sports inleder ett samarbete med Therese Munthe.

Daily Sports har förstärkt sitt team med Therese Munthe, Senior Management Consultant, med 20 års erfarenhet från modebranschen. Hon har bred kunskap i allt från inköp och produktion till ledarskap, CSR och miljöfrågor. Senast kommer Therese från en tillväxtresa på Acne, Whyred och Gant home.

­– Daily Sports är ett väldigt spännande uppdrag, det är ett bolag som haft en oerhört fin tillväxt och lönsamhet som vill ta nästa steg och för det krävs vissa förändringar i processer, säger Therese.

Therese har lång erfarenhet både operativt och strategiskt och kommer under året bland annat att se över sortiments- och inköpsstrategin hos Daily Sports.

Marknadskoordinator

Daily Sports skapar sportkläder för kvinnor över hela världen. Företaget grundades 1995 med ambitionen att få kvinnor att längta efter att vara aktiva. Daily Sports är ett svenskt familjeföretag som idag drivs av andra generationen med VD Ulrika Skoghag. I nuläget säljs kollektionerna i 28 länder via 20 distributörer. Daily Sports omsätter idag 80 miljoner kronor varav den svenska marknaden står för ca 20 miljoner kronor.

Kommentarer (0)

Kommentera