Golf Autumn 2016

”Höstens kollektion innehåller både sportiga funktionsplagg och trendiga vardagsplagg. Speciellt Casual och Exclusive programmen är perfekta för kontoret och fritiden likaväl som komfortabla på golfbanan”, säger designerna Pernilla Sandqvist och Carina Pagoldh.

Kollektionen består av fem program innehållande flertalet mönster och färgkombinationer. De sportigare XDS programmen utgörs av skandinaviska färger såsom rött, rosa och blått med mönsterinspiration från bland annat klassiska norska stickade tröjor. Casual är ett feminint och stilrent program med en härlig plommonlila färg kombinerat med mjuka grå toner. Här hittar du även plagg i egendesignade alligatormönster och Paisley. Exclusive programmet är 70-tals inspirerat och kommer i ett härligt romantiskt kamouflagemönster i beigea toner. Här hittar du även ljusare färgkombinationer av vitt, nougat och orange.

”Vi har flertalet nyheter i år, bland annat har vi för första gången designat långa kappor. Vi vill att den aktiva kvinnan ska ha på sig Daily Sports även på fritiden så vi har lagt ner mycket tid på att skapa jackor som ger dig full frihet på golfbanan men som även är snygga att ha till vardags. Ytterligare en nyhet som även är våra designfavoriter är vår nya vindbyxa Lindsey som med sitt moderna snitt sitter som ett smäck på kvinnan mitt i livet”, säger designerna Pernilla Sandqvist och Carina Pagoldh.

Daily Sports designar med den mogna golfspelande kvinnan i åtanke. De bär på ett starkt svenskt arv och tydliga kännetecken är kvinnliga plagg med bra passform och kombinationsmöjligheter.

Högupplösta bilder från vårens kollektion finns här:

ftp://ftp.workanywhere.se

Inlogg: dailysports_media

Lösenord: m3d14

För mer information eller utlåning av produkter kontakta:

Lovisa Haegermark

Marknadskoordinator

Mail: lovisa.haegermark@dailysports.se

Daily Sports designar och producerar sportkläder för kvinnor över hela världen. Företaget grundades 1995 med ambitionen att få kvinnor att längta efter att vara aktiva. I nuläget säljs kollektionerna i 28 länder via 20 distributörer. Besök dailysports.com för mer information..