PLAGG FÖR VARJE PERSONLIGHET I HÖSTENS GOLFKOLLEKTION FRÅN DAILY SPORTS

I höst kommer Daily Sports med en bred kollektion där alla golfande kvinnor kan
hitta sin stil. De har en konstant pågående vidareutveckling av lager på lager-principen.

Daily Sports designers tar inför varje säsong fram helt unika mönster, det är en av deras styrkor. Grafiska djurprint finns ofta i en kvinnas garderob och nu kommer även två klassiska mönster i en ny tappning som känns extremt fräscha. Vi hittar bland annat feminina mönster med blommor samt tidlöst grafiska mönster i svart och vitt. Basen är svart och brunt, med starka accentfärger i orange och rosa som lyser upp härligt i höst. Utöver varumärkets återkommande detaljer i strass och metall har Daily Sports designers även jobbat med lurex i några få, utvalda plagg som gör att de känns extra exklusiva.

– Isolde jacka är ett perfekt plagg för både golfbanan, utomhusträning och promenader. En vintervit fleecejacka i kombination av två härliga kvaliteter med snygga detaljer. Den är helt klart min favorit, säger Patricia Trennewall designer på Daily Sports.

I höstens kollektion har Daily Sports verkligen utnyttjat på lager på lager-principen för att täcka den golfande kvinnans behov. I många klimat skiftar vädret, när du går ut tidigt en morgon kan det vara kyligt för att bli varmare senare under dagen. I Daily Sports höstkollektion finner du allt från den traditionella pikétröjan till det värmande mellanlagret och det skyddande skalet. Självklart med en ytterst kvinnlig touche!

Marknadskoordinator

Daily Sports är idag bland de största i Sverige på golfkläder för kvinnor. Vi finns i 28 länder med våra golf- och träningskläder. Daily Sports kläder är kända för kvinnlig passform, fokus på funktion och attraktiva detaljer. Med våra designade mönster och matchande kombinationer används kläderna såväl på fritiden som på jobbet. Företaget grundades i Sverige 1995 med ambitionen att få kvinnor att längta efter att vara aktiva. Idag omsätter vi ca 80 miljoner kronor varav den svenska marknaden står för ca 25 miljoner kronor.