PROMENERA MERA. DAILY SPORTS TRÄNING SS 2018.

Pressmeddelande   •   Jan 11, 2018 08:30 CET

Daily Sports Active SS18

– Vi har frågat vår målgrupp hur de motionerar och förutom att gå på gymmet är det väldigt många som går promenader eller Power Walks. Utifrån det har vi utvecklat jackor med vår feminina touch, säger Ulrika Skoghag, VD på Daily Sports.

Daily Sports fokuserar alltid på att leverera högsta kvalitet, både vad gäller design och funktion. Du känner igen deras sportkläder på de kreativa mönster och färger, matchande kombinationer och fokus på funktion.

– Vårt fokus är alltid på att kläderna ska vara bekväma när du tränar. Om du inte behöver tänka på kläderna så är det roligare att träna, säger Pernilla Sandberg, Designer på Daily Sports.

Daily Sports skapar sportkläder för kvinnor över hela världen. Företaget grundades 1995 med ambitionen att få kvinnor att längta efter att vara aktiva. Daily Sports är ett svenskt familjeföretag som idag drivs av andra generationen med VD Ulrika Skoghag. I nuläget säljs kollektionerna i 28 länder via 20 distributörer. Daily Sports omsätter idag 70 miljoner kronor varav den svenska marknaden står för ca 20 miljoner kronor. För mer information dailysports.com

Kommentarer (0)