Inbjudan till öppet hus i Högtjärnsklacks vindpark

Pressmeddelande   •   Jun 12, 2013 13:24 CEST

Tisdag 18 juni är det öppet hus vid nystartade Högtjärnsklacks vindpark utanför Garpenberg i Hedemora kommun. Press och intresserad allmänhet är varmt välkomna mellan klockan 15.00 och 20.00. Vi visar er runt i vindparken och berättar hur det fungerar samtidigt som ni har möjlighet att ställa frågor.

Dalakraft och Dala Vindkraft Ekonomisk förening finns också på plats för att informera om hur man blir andelsägare i vindkraftparken genom föreningen och vilka fördelar som det ger. Du kan teckna dig för vindandelar och bli delägare direkt på plats från 660:- per andel.

Det blir också tipspromenad med fina priser, kaffe, saft och korvgrillning. Varmt välkomna!

Arrangörer:
Dala Vind AB, Hedemora kommun, Hedemorabostäder, Hedemora Energi, Orsa Besparingsskog, Dala Vindkraft Ekonomisk förening och Dalakraft.

Kontaktperson:
Niklas Lundaahl, Dala Vind AB
niklas.lundaahl@dalavind.se

Dala Vind AB projekterar, bygger och äger vindkraft främst i Dalarna. Dala Vind AB har 18 delägare varav Dalakraft AB är en av dem. Dalakraft samarbetar med Dala Vindkraft Ekonomisk förening genom att administrera och sälja vindandelar för föreningens räkning.
Dalakraft är ett elhandelsföretag med kontor i Malung, Rättvik och Falun. Tillsammans med samarbetspartnern Jämtkraft är Dalakraft Sveriges femte största aktör inom elhandel.

Kommentarer (0)