Carola till Dalhalla med "Det bästa av mig"!

Carola till Dalhalla med "Det bästa av mig"!

Carola är tillbaka! Varje lördag under hösten har Carola berört hela svenska folket med sina låt-tolkningar i ”Så Mycket Bättre” och Carolas version av ”Tell me this night” is over” klättrar just nu på listorna. Lördag den 13 juni står Carola åter på Dalhallas scen.

- Nu känns tiden rätt för mig att åka ut på turné med mina nya och största hits. Den senaste tidens nytändning har fått mig att utvecklas och jag upplever en av de lyckligaste perioderna i mitt liv just nu!

Under hennes mer än 30-åriga karriär har Carola Häggkvist etablerat sig som en av Sveriges i allra högsta grad mest framgångsrika artister. Några av hennes största hits, ”Främling”, ”Mickey” och ”Fångad Av En Stormvind” (som gjorde henne till vinnare i Eurovision Song Contest 1991) är en del av den svenska musikhistorien och få artister kan stoltsera med fler guld- och platinasäljande album (13 stycken).

Carola har även medverkat i ett flertal musikaler. Bland annat sågs hon i rollen som Maria i ”Sound of Music” vilket gav henne det prestigefyllda priset Guldmasken.

Vi har sett Carola i populära TV-programmet ”Så Mycket Bättre”. Efter premiäravsnittet hyllades Carola enormt efter hennes version av ”Tell me this night is over” och media började skriva om att de rekordhöga tittarsiffrorna var ett resultat av ”Carola-effekten”.

- Jag känner mig oerhört peppad över att få bjuda publiken på det bästa av mig från mina 32 år på scen.

- Otroligt kul att Carola kommer tillbaka till Dalhalla, säger, Jill Sand, programansvarig.
Hon har gjort fantastiska konserter här tidigare och detta kommer att bli en fin start på vår säsong, avslutar hon.

Biljetter släpps den 17/12 kl. 10.00 och finns tillgängliga på dalhalla.se samt lokala ombud.

Presskontakt: Dalhalla: Jill Sand jill.sand@dalhalla.se 070-579 25 09

Dalhalla, Rättvik Event AB, Backavägen 39, 795 32 RÄTTVIK