Photo: Per Kristiansen

Emmi Christensson till Moraeus i Dalhalla!

EMMI CHRISTENSSON TILL MORAEUS I DALHALLA

Emmi inledde sin musikaliska resa genom att utbilda sig via Bjärnum Musikteaterskola och Balettakademiens musikalutbildning i Göteborg. Numera har framgångarna gjort att Stockholm varvat med olika scener runtom i landet och världen är hennes hem.

Under sin gedigna karriär har Emmi gjort roller i flera klassiska musikaler såsom ”West Side Story”, ”Sound of Music” och flera uppsättningar av ”Les Misérables” i såväl Sverige som Norge.

I september 2014 debuterade hon på West End som ”Christine” i ”The Phantom of the Opera” på Her Majesty’s Theatre i London, en roll hon sedan repriserade 2016 i den svenska uppsättningen av på Cirkus i Stockholm.

Efter succén på Cirkus har man kunnat se Emmi på Spiran i Jönköping i rollen som ”Cosette” i ”Les Misérables”, samt hört hennes röst som ”Belle” i den svenska filmversionen av Disney’s klassiker”Beauty and The Beast”från 2017.

I februari 2018 deltog Emmi Christensson i Melodifestivalen.

Under våren 2018 fick Emmi ta sig an musikalkomedi för första gången tillsammans med gräddan av svensk humorelit, då hon spelade mot bland andra Henrik Dorsin och Suzanne Reuter på Oscars Teatern i ”Gentlemannen”. Emmi Christensson avslutade året med att besöka 16 städer i Sverige då hon medverkade i "Från Broadway till Duvemåla”.

Det färdiga programmet är: Kalle Moraeus, Lasse Berghagen, Ann-Louise Hansson, Loa Falkman, Emmi Christenssonoch Orsa Spelmän.

Datum: 13 juli

Biljetter finns tillgängliga via www.dalhalla.se

Rättvik Event AB, Riksvägen 40, 795 32 RÄTTVIK