Eric Gadd till Fyrverkerikonserten i Dalhalla!

Eric Gadd till Fyrverkerikonserten i Dalhalla!

Soulartisten, Eric Gadd är nu klar som medverkande artist till Fyrverkerikonserten i Dalhalla den 10 september och därmed är årets gästartister klara.

I övrigt medverkar Carola, Magnus Tingsek, Stockholm Concert Orchestra under ledning av Jonas Nydesjö samt fyrverkerimästare, Eje Berglund.

Eric Gadd har tillhört Sveriges främsta soulartister i över 25 år. Sedan debuten 1987 har
han släppt elva skivor, vunnit Grammis hela tre gånger. Hans eleganta och funkiga soul låg ständigt på hitlistorna under 90-talet med låtar som "Bara himlen ser på" och "Do you believe in me". Kulmen nåddes med albumet "The Right Way" från 1997 som såldes i 170 000 exemplar och innehöll flera stora hits.

2013 var han med i Melodifestivalen med låten "Vi kommer aldrig att förlora" och släppte den moderna svenska popplattan "Fiende eller vän".

2015 gjorde han bland annat intima akustiska spelningar både under sommaren och en Sverigeturné på hösten. De hyllades i media med omdömen som "högklassig Gadd snuddar vid himlen" (Ystads Allehanda), “satte hela konserthuset i svängning" (Blekinge Läns Tidning) och “tajt och svängigt i kubik" (Norra Skåne).

Biljetter till Fyrverkerikonserten 10/9 finns på: www.dalhalla.se

Presskontakt: Dalhalla: Jill Sand jill.sand@dalhalla.se 070-579 25 09