Weeping Willows till Dalhalla!

Weeping Willows till Dalhalla!

Weeping Willows åker på turné i sommar och besöker Dalhalla den 23 augusti.
morgon den 22 februari släpps biljetterna till "After Us - Summer Tour”.

- Det är tre år sedan vår förra skiva släpptes, så det ska bli fint att äntligen resa ut och spela ny musik som känns extra relevant i nuet. Vi utvecklar hela tiden vårt uttryck inom vår egen musikaliska värld. Hoppas att vi ses där, hälsar bandet.

Weeping Willows är, som de själva beskriver det; ett tankfullt möte mellan rock, soul och country!

Senaste singeln ”Butterfly” visar just det och låter precis som vi vill att bandet ska låta, men den är också mer reflekterande både vad gäller texten och musiken.

- ”Butterfly” handlar om mänskligheten; trots alla våra framsteg och evolutioner så vet vi inte hur man tar hand om det mest basala och viktiga sakerna som t ex klimatet, berättar bandet.

Producent är brittiska Barry Adamson (bland annat medlem i Nick Cave & The Bad Seeds och Magazine, musiker åt Iggy Pop, Mercury-nominerad, gjort filmmusik åt David Lynch och aktiv med egen, i högsta grad, filmisk musik).

Albumet ”After Us” släpps den 22 mars.

Facebook https://www.facebook.com/weepingwillowsofficial/
Instagram @weepingwillows_sthlm

Biljetterna till konserten i Dalhalla den 23 augusti släpps den 22 februari kl. 10.00 och finns tillgängliga på dalhalla. se samt hos lokala ombud.

Presskontakt, Dalhalla:
Jill Sand, jill.sand@dalhalla.se