Kalixlöjrom på SIAL i Paris

Dalma Food ställer under 17 - 21 oktober 2010 ut på den internationella livsmedelsmässan SIAL i Paris. För den internationella marknaden kommer först och främst Kalixlöjrom presenteras. Bottenvikens guld kommer att introduceras för många kaviarkännare och potentiella kunder.

Dessutom kommer andra svenska produkter att presenteras, bland annat kallrökt siklöjafilé. Det är fantastiskt roligt att få visa upp Kalixlöjrom eller Caviar of Kalix som vi kallar den på exportmarknaden. Det är en enastående svenskt produkt som också fått EU att ursprungsskydda den. Med den speciella miljön som siklöjan lever i skapas en unik produkt.

Caviarofkalix

SIAL i Paris är en global handelsplats och mässa för alla som är verksamma i livsmedelsindustrin; detaljhandel, B2B, produktion, catering, restaurang och tjänster.

5 700 utställare från 106 länder, representerar 19 produktsektorer.

148 000 besökare från 185 länder.

1 500 journalister från 45 länder

985 nya produkter presenteras av utställarna vid Trends & Innovations

Kategorier

• kalix;kalixlöjrom;löjrom;kalixcaviar;caviar;caviarofkalix;delikatess;sverige;sweden;nobel;siklöja;löja;sial;paris;roe;fishroe;brackish;bottenviken;bothnia;gastronomy;