ProViva välkomnar höst och kyla med nya smaken Persika – med samma härligt fylliga konsistens som originalen Blåbär och Nypon

Dagligen dricker nästan en miljon svenskar ProVivas drycker, såväl för den goda smakens som för magens skull. ProViva finns i en rad varianter och nu lanseras äntligen en nyhet som precis som originalsmakerna Blåbär och Nypon har en härligt fyllig konsistens. ProViva Persika passar extra bra nu när vi går mot mörkare och kallare tider och vill ta lite extra hand om oss själva.

-       Nu när höstmörkret börjar krypa inpå oss är det härligt att kunna presentera en ny fylligare ProViva i den goda smaken Persika, säger Ing-Marie Viklund, hälsoexpert på Danone. Den har en fantastisk smak och en varm gyllengul färg. När vi har låtit konsumenter testa ProViva Persika har den fått toppbetyg!

Alla ProVivas goda fruktdrycker innehåller den nyttiga probiotiska bakterien Lactobacillus plantarum 299v som har vetenskapligt dokumenterad effekt. ProViva kallas ofta för magens bästa vän eftersom bakterien har förmågan att lugna en orolig mage. Dessutom är det ett gott dryckesalternativ till såväl frukosten som under dagen.

ProViva Persika är en av ProVivas fylligare smaker och finns i butik från och med vecka 45. 1 L ProViva Persika kostar cirka 20:90 kronor.

För mer information, vänligen kontakta:
Ing-Marie Viklund, Health Affairs Manager, Danone
Telefon: 072 - 722 90 99
E-post: ing-marie.viklund@danone.com

För produktprover, vänligen kontakta:
Anja Håkansson, Springtime
Telefon: 073 – 339 27 02
E-post: anja.hakansson@springtime.nu

Om ProViva
ProViva lanserades år 1994 och brukar kallas Magens bästa vän. ProViva är ett resultat av svensk forskning som började i Lund under 80-talet. Sedan starten har ProViva utvecklats till en uppskattad produkt med en tydlig funktion för att lugna en orolig mage. ProVivas drycker innehåller den naturliga probiotiska bakterien Lactobacillus plantarum 299v, som har en vetenskapligt dokumenterad effekt på magen. ProViva finns i många goda smaker och nästan en miljon svenskar dricker ProViva dagligen.

Sedan 2010 ingår Danone och Skånemejerier ett joint venture gällande ProViva. Danones mission är "Hälsa genom mat till så många som möjligt" vilket ligger i linje med "Hälsa och välmående" som ProViva står för.
www.proviva.se