GEOVIA öppnar skandinaviskt kontor i Storuman

Dassault Systèmes har öppnat sitt nya regionkontor för GEOVIA i Storuman, som kommer att vara centrum för svenska och andra nordiska kunder inom gruvindustrin. GEOVIA leder vägen för morgondagens innovationer inom modellering och simulering för gruvindustrin och omfattar bland annat lösningarna Surpac, GEMS, Minex och Whittle.

Det nya kontoret är beläget på Skolgatan 11 i Storuman och hanterar försäljning, support, tjänster och utbildning till befintliga och nya nyckelkunder inom svensk och nordisk gruvindustri. Då gruv- och metallindustri är en viktig del i regionens ekonomi är Storuman en naturlig plats för etableringen som understryker Dassault Systèmes starka koppling till Norden. Syftet med kontoret är att på ett ännu bättre sätt hjälpa lokal gruvindustri förädla sin verksamhet och nå nya nivåer av produktivitet och effektivitet. Detta uppnås genom simulerings- och samarbetsverktyg för snabbare och bättre beslutsfattande, processeffektivisering, resurshantering och överblick över flaskhalsar i produktionen. Detta möjliggör både en mer hållbar produktion och ökade vinster.

Dassault Systèmes är rankade som ett av världens 50 mest innovativa företag på Forbes årliga lista, och som trea inom kategorin mjukvara och programmering. Utöver gruvindustrin erbjuder företaget lösningar för ytterligare elva olika industrisegment.

Som en del av Dassault Systèmes leder GEOVIAs svit av verktyg vägen för att erbjuda morgondagens innovationer inom modellering och simulering för gruvindustrin. I sviten ingår bland annat marknadsledande lösningar som Surpac, GEMS, Minex, Whittle, MineSched, PCBC, Hub och InSite. För mer information, besök www.3ds.com/GEOVIA.

Presskontakt:
Mattias Källman, AxiCom PR