Dassault Systèmes V6 Release 2014 tar innovationskraften ut i molnet

Dassault Systèmes, skaparna av 3DEXPERIENCE och världsledande leverantör av mjukvara för 3D-design, digitala 3D mock-ups och Product Lifecycle Management (PLM) har offentliggjort produktsviten V6 2014. Bland de viktigaste nyheterna finns en anpassning för att använda den fulla kraften i V6-sviten i molnet, och ett nytt enhetligt användargränssnitt som kan användas både i fysiska IT-miljöer och i publika och privata moln.

“Detta är ett avgörande ögonblick i Dassault Systèmes historia och resultatet av vår strävan att ge våra kunder innovativa affärsvärden. För oss är molnet mer än en infrastruktur och en leveransmodell; det är ett nytt sätt att arbeta. Det är där kunder berättar om sina behov, och delar med sig av idéer och intryck. Det är i molnet innovation skapas och idéer får fäste. 3DEXPERIENCE-plattformen låter kunder ta del av en heltäckande, inkluderande och enhetlig bild av sitt företag och dess ekosystem, för att skapa bättre upplevelser för slutkunden”, säger Bernard Charlès, vd och styrelseordförande för Dassault Systèmes.

V6 Release 2014, som finns tillgänglig både för traditionella IT-miljöer och som en tjänstebaserad mjukvarulösning (SaaS) i molnet, omfattar bland annat följande beståndsdelar:

·  “Single Source for Speed”
·  CATIA Concept Creative Design, Mechanical Design, Machine Equipment Design, Showreel Experience och Mechanical & Shape Engineering
·  SOLIDWORKS Mechanical Conceptual
·  SIMULIA Results Explorer, Abaqus Fluid, Concept Innovation for CATIA och Concept Innovation for SOLIDWORKS
·  DELMIA Assembly Planning och Milling Machining
·  ENOVIA Program Management och Engineering BOM Management.

En komplett lista över molntjänsterna I V6R2014 finns på http://www.3ds.com/products-services/latest-v6-release/.

“V6R2014 erbjuder en omvälvande ny användarupplevelse och skapar affärsvärden på alla företagets nivåer. Vårt nya, intuitiva gränssnitt har döpts till IFWE Compass eftersom nyckeln till att hitta rätt väg till framgång på marknaden är att alltid ställa sig frågan ”What if…” och överväga scenarion utifrån det. Den nya releasen av 3DEXPERIENCE-plattformen kommer att hjälpa beslutsfattare att koppla samman idéer, människor, data och lösningar för att skapa upplevelser som lockar deras kunder och stärker deras varumärken”, säger Monica Menghini, global marknadschef på Dassault Systèmes.

För mer information, besök http://www.3ds.com/products-services/latest-v6-release/

• data
  • it