Datscha finalist i två kategorier i NYC Real Estate Tech Week Awards 2017

Datscha har, som enda svenska bolag, blivit nominerade som finalist i NYC Real Estate Tech Week Awards 2017 som sker i samband med MIPIM PROPTECH NYC SUMMIT i New York.

”Det är otroligt spännande, hedrande och roligt att vi är finalister i NYC Real Estate Tech Week Awards 2017. Det motsvarar i princip att komma till en final i OS eller att bli nominerade till en Oscar. Vi är mycket stolta att Datscha och Magnus Svantegård, som enda nordiska representanter, har kommit så långt som till final. Det är ännu ett bevis på hur långt fram Sverige är inom tech i allmänhet och i synnerhet hur långt fram Datscha är inom PropTech säger Johan Hopstadius, Marknadschef Datscha.”

Datscha är finalist i kategorin ”Top Innovator” och Magnus Svantegård, Datschas Head of Product, är nominerad som finalist i kategorin ”Top Executive”.

NYC Real Estate Tech Week Awards 2017 - Top Innovator Award

• Datscha (Sverige)
  • LEVERTON (TY)
  • VTS (US)
  • Thornton Tomasetti (US)
  • Ten-X Commercial (US)

NYC Real Estate Tech Week Awards 2017 - Top Executive Award

• Magnus Svantegard, Head of Product Management, Datscha (Sverige)
  • Nick Romito, Founder and CEO, VTS (US)
  • Steve Jacobs, Senior Managing Director, Ten-X Commercial (US)
  • Maggie Burns, VP of Real Estate, Breather (US)
  • Elizabeth Dukes, Partner, iOFFICE (US)

NYC Real Estate Tech Week Awards 2017

Eventet är grundat av MetaProp NYC, NYCEDC  och olika fastighetsaktörer. NYC Real Estate Tech Week har på kort tid blivit PropTech sektorns motsvarighet till Davos. Veckan genomförs tillsammans med den årliga MIPIM PropTech Summit. För mer information om NYC Real Estate Tech Week Awards 2017, klicka här.

MIPIM Proptech NYC Summit

MIPIM and MetaProp NYC har tillsammans skapat MIPIM PropTech Summit, världens ledande event inom fastighetsteknologi även kallat PropTech. För mer information om MIPIM Proptech NYC Summit, klicka här.

För mer information och kommentarer

Jacob Philipson, Vd Datscha, +46 70 389 51 55

Magnus Svantegård, Productchef Datscha, +46 70 824 40 58

Johan Hopstadius, Marknadschef Datscha, +46 76 634 20 05