Nyhet: Datscha satsar på småhus information

Datscha Småhus med fastighetsinformation och ortspris för småhus och fritidshus är några av de nyheter som Datscha lanserar i samband med Stockholm Business Arena 2015. Ortsprisinformationen levereras i samarbete med en av Sveriges ledande leverantörer av bostadsinformation, Valueguard. Bland de övriga nyheterna märks framförallt ett ännu vassare kartgränsnitt, datumstämplade Street view bilder och drönarbilder på mer än 4 000 platser i Sverige.

Datscha Småhus innebär att användarna bland annat kan se tomtareal, fastighetsgränser och fastighetsbeteckning direkt i kartbilden. Användarna kan dessutom enkelt och effektivt att följa prisutvecklingen för småhus och bostadsrätter på en lokal marknad. Ortsprisinformationen levereras i samarbete med en av Sveriges ledande leverantörer av bostadsinformation, Valueguard. Utvecklingen innebär att Datscha blir ett än mer kraftfullt verktyg för effektiva och träffsäkra analyser för en eller flera fastigheter.

-”Lanseringen av Datscha Småhus innebär att kunderna snabbt och enkelt får en komplett bild över den lokala fastighetsmarknaden och dess sammansättning säger Jacob Philipson, VD Datscha.”

Dessutom lanserar Datscha ett vässat kartgränssnitt och funktionalitet som bland annat innehåller:

• Street view. Högupplösta, datumstämplade gatuvy bilder som täcker de större städerna
  • Drönarbilder på mer än 4 000 platser i Sverige
  • Nya, högupplösta satellitbilder
  • Smartare sök och listfunktioner

-”Vår vision är att skapa det mest effektiva och träffsäkra analysverktyget för de som investerar i, äger eller vill sälja kommersiella fastigheter. Samarbetet med Valueguard och lanseringen av Datscha Småhus är ytterligare bevis för att vi är marknadsledare och att vi fortsätter vår offensiva strategi för att möta kundernas efterfrågan och behov säger Jacob Philipson, VD Datscha.”

För mer information om Datscha Småhus är ni välkomna att besöka www.datscha.se eller kontakta:

Jacob Philipson, VD Datscha AB, 0703-89 51 55, jacob.philipson@datscha.com

Johan Hopstadius, Marknadschef Datscha AB, 0766-34 20 05, johan.hopstadius@datscha.com