Global återvinning i samarbete med H&M

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2019 16:06 CET

H&M är en av DB Schenkers mest prestigefyllda retailkunder. Företagen arbetar nära varandra i sitt gemensamma engagemang för att främja hållbarhet.

Därför är det självklart för DB Schenker att stödja H&M:s globala återvinningsprojekt. Nyligen samlade anställda på flera platser i Kina och Vietnam in kläder och skor och levererade dem i motsatt riktning, det vill säga till, istället för från, H&M.

H&M arbetar tillsammans med sin partner I:CO för att säkerställa att tygerna antingen återanvänds eller återvinns och omvandlas till nya textilier eller andra industriprodukter.

DB Schenker ingår i Deutsche Bahn AG:s globala transport- och logistikdivision och är världens ledande logistikleverantör med 72 000 anställda på 2 000 platser. Företaget erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. DB Schenker i Sverige har 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50-tal platser.

För mer information gå in på dbschenker.se.

Kommentarer (0)

Kommentera