Backenger - stadsväskan skapad för att revolutionera din dagliga gång!

Backenger - stadsväskan skapad för att revolutionera din dagliga gång!

Axelremsväska eller Ryggsäck ? Praktisk eller Snygg ?

Produktchefen för Newfeels väsksortiment och hans team har lyssnat på och observerat gående människor i stadsmiljö. Det var detta som fick dem att uppfinna BACKENGER, en väska som kombinerar en ryggsäcks komfort med utseendet på en axelremsväska.

BACKENGER har på materialsidan utvecklats i samarbete med märket Strenfit. Med den här väskan bryts tidigare koder och ersätts med en innovativ och patenterad multitransportlösning. Vad är knepet? Jo, med ett drag i axelremsväskans rem förvandlas den direkt till en ryggsäck och tillbaka igen. Enkelt och utan att du ens behöver stanna till!

BACKENGER är en innovativ, bekväm och fiffig produkt med rygg i termoformat skum, glidfri pad över axeln, bred och justerbar rem, flaskhållare, ficka för magnetiskt transportkort samt flera fack med blixtlås varav ett skyddat fack för en 15,4 tums PC.

BACKENGER: stadsväskan skapad för att revolutionera din dagliga gång.

Att ta sig till jobbet, åka lokaltrafik eller ta barnen till skolan: allt detta gående gör hela vår vardag sportig! I genomsnitt går vi nästan 6 000 steg per dag vilket motsvarar 300 förbrukade kalorier. Och när man idrottar är det alltid bra att vara rätt utrustad.

NEWFEEL utformar skor men även väskor som är fiffiga, enkla och eleganta och gör det enklare för alla som promenerar i stadsmiljö att ta sig runt.

Mått : 41x30x10,5 cm – Rekommenderat pris  : från 199kr

17 färger och material: korall/grå, gul/grå, grön/gul, jeansblå, svart, gråmelerad, blå, grå/rosa, brun, beige, businessvart, grå/blå …