Butikschef tillsatt för Decathlons butik i Barkarby

Butikschef tillsatt för Decathlons butik i Barkarby

Nu är butikschefen för Decathlon i Barkarby tillsatt. Han heter Alex Serrano och kommer ursprungligen från soliga Mallorca, men med en passion för snowboard kommer han nog att trivas i vårt kalla land.

Vad för dig till Sverige, Alex?

- Jag började jobba på Decathlon för 10 år sedan som säljare på Mallorca, och min senaste roll var butikschef på Decathlon i Barcelona. Nu hade jag lust att jobba någon annanstans i Europa och min plan var England, men sedan blev jag tipsad om jobbet i Sverige och tänkte ”Varför inte?”.

Det enda Alex visste om Sverige var att det är kallt, att ljuset är väldigt speciellt: korta dagar på vinter, långa på sommaren. Och så kände han till IKEA så klart, och många svenska musiker. Med en passion för snowboard, vandring och klättring kommer han nog att kunna trivas.

- Eftersom Decathlon är väldigt väletablerat i Spanien känns Sverige som en spännande utmaning. I Spanien känner alla till Decathlon, och i varje garderob kan man hitta sportplagg från oss. Min största utmaning här i Sverige blir att få de svenska kunderna att älska Decathlon och göra butiken till ett självklart val för kunden.

Varför ska kunderna välja Decathlon?

- Det är en upplevelse att komma till Decathlon. Här hittar man allt man behöver för sin sport och för hela familjen, och man kan testa produkterna på de stora testytorna både i och utanför butiken. Jag vill skapa en butik med en familjär känsla, där kunden kan känna sig som hemma trots det stora formatet.

Alex Serrano har redan tillsatt samtliga avdelningschefer, men har nu framför sig att hitta rätt säljare för att erbjuda de svenska kunderna bästa möjliga service. Och så ska han lära sig svenska!