Njut av våren till sjöss

Njut av våren till sjöss

Efter vinterns kalla och mörka period är våren äntligen tillbaka med längre dagar och behagligare temperaturer, och man riktigt längtar ut i naturen. Med kajak är det enkelt att få en skön naturupplevelse, och hos Decathlon hittar du allt du behöver för en riktigt bekväm tur för hela familjen.

Med den uppblåsbara kajaken Itiwit i bagageutrymmet kommer du snabbt ut en ledig eftermiddag eller någon av vårens ljusa kvällar. Den pumpas upp på 8 minuter och rymmer hela familjen – barnet sitter tryggt och stabilt i mitten mellan två vuxna i Tribords specialdesignade säten. Med isärtagbar paddel görs packningen än mer kompakt.

För dig som hellre paddlar på egen hand finns Kajak RK 500-1, en stabil och riktigt bekväm kajak med justerbart säte och fotstöd. Framtill finns en vattentät lucka för matsäck eller ombyte. Packningen håller du torr i vattentät väska som även kan bäras som ryggsäck.

För att undvika onödiga missöden kan det vara värt att stoppa mobilen i ett vattentätt fodral, och se så klart alltid till att bära flytväst!

Efter turen kan det vara skönt med en mjuk och skön fleecetröja och en varm kopp te i solnedgången.

Välkommen till vår butik i Kungens kurva eller på Decathlon.se där du hittar våra produkter för vattensport och mycket mer!