Hogia har lanserat ny externwebb och inloggade läget "Kundportalen"

Igår lanserades Hogias nya externwebb hogia.se samt den helt nya kundwebben“Kundtorget”. Decerno fick hösten 2017 i uppdrag att stödja Hogia i deras transformation mot en mer digital kommunikation. Behovet var en modern webbplats som förmedlade vilka Hogia är och som stödjer dialogen med både nya och befintliga kunder.

Hogias nya externwebb bygger på ett koncept och design där användaren med några snabba klick filtrerar sig fram till ett relevant urval av produkter, tjänster, nyheter och information.”Kundtorget” är ett inloggat läge där Hogias kunder smidigt får information om och support av sina Hogia-produkter. Webbplatsen är byggd i Sitecore.

Decerno har även arbetat med den digitala analysen i form av uppsättning av analys-ramverk genom Google Analytics och Tag Manager med tillhörande Data Studio-rapporter. Dessa rapporter ligger till grund för kommande optimeringsarbete och innehåller bland annat visualiserade KPI:er och stöd för redaktörerna i deras dagliga arbete.

Decerno kommer att fortsatt stödja Hogia i deras arbete mot mer digital kommunikation.

Decernos team: Johannes Björkdahl, Alina Butko, Pontus Gager, Anders Jansson, Bonny Nilsson, Jesper Obrelius, Patric Sundling, Peter Westerling.

Kundansvarig: Elis Sjömar
elis.sjomar@decerno.se