InterPares har en ny webbplats!

MOGULS UPPDRAG

InterPares ville uppdatera sin webbplats och presentera bolaget och deras konsulter på ett mer utförligt och visuellt tilltalande sätt. InterPares är latin och betyder ”Bland likar” och webbplatsen skulle bli en plats där konsulterna och deras unika kunskapsområden lyfts fram, alla tillsammans och var för sig. I samband med designen av webbplatsen togs en ny logga fram.

Webbplatsen skulle bli InterPares skyltfönster där intresserade beslutsfattare kan få mer information om bolaget, dess verksamhet och vilka deras konsulter är.

PROCESSEN

Vi började med en kreativ workshop där vi fick lära känna InterPares bättre och höra om deras tankar om vilka de är och hur de vill presenteras online. Under workshopen undersökte vi olika former för hur en webbplats kan se ut och vad som ska vara målet med deras nya webbplats.

I nära samarbete med InterPares utvecklade vi en webbplats byggd med Wordpress. Vi tog fram den grafiska designen av webbplatsen och arbetade iterativt tills allting föll på plats. Vår designer Fredrik Silberleitner tog fram en ny logotyp och ett grundläggande grafiskt koncept som anpassades för att fungera både digitalt och i analog form. Vi tog hjälp av konstnären och fotografen Sofia Ekström till att porträttera alla konsulterna och ta nya bilder för webben.

LOGODESIGN:

InterPares ville gärna se ett förslag på hur en ny logo skulle kunna se ut som bättre representerade dem och utvecklade deras formspråk. Den gamla logon var i behov av en uppdatering och anpassning till en digital verklighet.

Vi beslöt att fortsätta använda ett typsnitt med serifer och skriva namnet med versaler och gemener istället för kapitäler. Resultatet blev ett luftigare intryck och en tydligare ordbild. Strecken som skilde den övre och nedre ordbilden togs bort och ”Management consultants” skrevs ut versalt som i den gamla logotypen. Som typsnitt valdes Caslon för dess tidlöshet och tydlighet.

För mer information om arbetet och fler bilder: https://www.mogul.com/uppdrag/interpares/

• digital byrå
  • webbyrå