Digital trio lämnar Creuna för Mogul

Teamet som tidigare digitaliserat Stockholm blir en del av Moguls stora satsning på att bygga framtidens kundupplevelser. Patric Sundling, Thomas Odhelius och Fredrik Hörnsten är en trio från Creuna som bl.a ligger bakom strategi, design- och utvecklingsarbetet av Sveriges bästa offentliga webbplats stockholm.se samt flera prisbelönta e-tjänster.

- Vi har rekryterat en stjärntrio som kommer att vara väldigt viktiga för våra kunder i deras digitaliseringsresa. Fredrik, Patric och Thomas bidrar alla tre i den kombination av affär, kundupplevelse och teknik som våra kunder efterfrågar, säger Madeleine Fange, VD på Mogul.

Fredrik Hörnsten blir ny affärsutvecklingschef på Mogul, han kommer senast från rollen som Business Director på Creuna. Thomas Odhelius lämnar rollen som teknikchef på Creuna och börjar som ny CTO på Mogul. Patric Sundling som arbetade som strateg och webbanalytiker på Creuna fortsätter inom en liknande roll på Mogul.

- Klivet till Mogul känns otroligt spännande och jag tror att Mogul framöver har en unik position genom att vara en del av Addnode Group. Jag är övertygad om att Moguls erbjudande tillsammans med andra delar inom Addnode Group skapar ett mycket starkt erbjudande med fokus på affär, teknik och design, säger Fredrik Hörnsten.

• digitalisering
  • webbplats
  • rekrytering
  • creuna
  • addnode group
  • mogul
  • utveckling
  • webb

Mogul - en digital partner
Mogul grundades 1999 och har kontor i Stockholm, Uppsala och Belgrad. Mogul är en del av Addnode Group, en Europaledande leverantör av programvaror och tjänster för design, konstruktion och produktdatainformation. Addnode Group består av 1 400 medarbetare.