Mogul blir en del av Decerno

Addnode Groups dotterbolag Mogul och Decerno blir ett. Marknaden efterfrågar alltmer komplexa digitala lösningar såväl externt som internt. Kombinationen av Moguls kunnande inom design och digital strategi samt Decernos förmåga att bygga komplexa verksamhetssystem skapar ett starkt erbjudande. Oavsett om det gäller intern effektivitet eller den bästa kundupplevelsen kommer Decerno nu att kunna skapa det allra bästa för kunderna.

- Decernos fokus på komplexa skräddarsydda verksamhetssystem tillsammans med Moguls webbaffär med fokus på strategi och design ger ett breddat kunderbjudande som vi ser en stark efterfrågan på. Tillsammans blir vi en mycket attraktiv partner för våra kunder, säger Mats Dahl, VD för Decerno.

Decerno har haft en kraftig tillväxt och dubblerat omsättningen de senaste två åren. Samgåendet med Mogul är en strategisk plattform för fortsatt tillväxt.

- Tillsammans har vi en styrka i att skapa komplexa digitala tjänster med användaren i fokus. Idag är medarbetarupplevelsen lika viktig som kundupplevelsen när våra kunder digitaliserar sin verksamhet, säger Madeleine Fange, VD för Mogul som nu blir affärsområdeschef på Decerno.

Decerno blir i och med samgåendet 110 medarbetare i Stockholm, Göteborg och Uppsala.
Både Decerno och Mogul ingår sedan tidigare i Addnode-koncernen.

Till den gemensamma webbplatsen

För mer information, kontakta:

Mats Dahl, VD för Decerno
E-post: mats.dahl@decerno.sewww.decerno.se

Madeleine Fange, VD för Mogul och numera affärsområdeschef på Decerno
E-post: madeleine.fange@mogul.comwww.mogul.com

Om Addnode Group
Addnode Group förvärvar, driver och utvecklar entreprenörsdrivna bolag som tillhandahåller programvaror och tjänster till marknader där vi har, eller kan ta, en ledande position. Vi är en Europaledande leverantör av programvaror och tjänster för design, konstruktion och produktdatainformation samt en ledande leverantör av dokument- och ärendehanteringssystem till svensk och norsk offentlig sektor. Vi är 1 500 medarbetare i Sverige, Tyskland, Storbritannien, Australien, Danmark, Finland, Indien, Kanada, Nederländerna, Norge, Serbien, Slovakien, Sydafrika, USA och Österrike. 2017 uppgick nettoomsättningen till 2 520 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök: www.addnodegroup.com.