Dejunked smoothies lanserar på Coop!

Dejunked AB har under augusti 2020 lanserat sin första produktserie, Dejunked Chia Smoothie, på matvarukedjan Coop. Det ekologiska och veganska mellanmålet i smart klämförpackning kommer att stå på hyllan i hundratals butiker tillsammans med andra hälsosamma snacks.

"Vi är väldigt stolta och glada att nu ta nästa steg i vår resa med företaget!" Säger VD Sarah Weibull. Sedan 2016 har produkten funnits på marknaden i utvalda butiker i Sverige samt i andra europeiska länder. "Ett litet varumärke får ha lite mer tålamod med att komma in centralt hos kedjorna, men nu är det vår tur att visa vad vi och produkterna går för!"

• Livsstil

• mat
  • livsmedel
  • mellanmål
  • ekologiskt
  • entreprenör
  • malmö
  • coop
  • start up
  • veganskt

• Stockholm

Dejunked har tagit form ur en gemensam dröm hos två goda vänner. Vi är övertygade om att även de små besluten, så som ett mellanmål, påverkar hälsans helhet. Samtidigt vet vi hur lätt det är att halka dit för frestelsen av ett onyttigt alternativ. Bakom våra produkter ligger många timmars experimenterande i köket – och idag har vi tre fantastiska smoothies ute på hyllorna.

Vi använder endast ekologiska råvaror av högsta klass samt ställer höga krav på tillverkningsprocessen med skonsam pastörisering för att bevara näringsämnen och förlänga hållbarheten helt utan onaturliga tillsatser.

Sarah Weibull

Presskontakt Co-founder