DEKRA öppnar i Mora och Norrköping.

DEKRA öppnar i Mora och Norrköping

DEKRA fortsätter sin expansion i Sverige och öppnar nu två nya besiktningsstationer.

Våra nya stationer är placerade i områden som växer, är enkla att ta sig till och i områden med många bilhandlare. Stationen i Norrköping ryms i Hedin Bils lokaler på Fjärilsvägen.

I Mora flyttar vi in i en helt ny station och kommer att bli bra placerad vid infarten till Mora.

Mora-Noret växer och är det självklara valet för oss vid en etablering i Mora.”, säger John Sundström, Etableringsansvarig på DEKRA Bilbesiktning i Sverige.

I Norrköping så kommer vi att besikta personbilar och lätta släp, Mora blir en fullservicestation och kommer att ta emot personbilar, lätta lastbilar och släp upp till 3 500 kg, även husvagnar, husbilar och motorcykelar. Personal på stationerna kommer också att kunna utföra registreringsbesiktningar för fordon upp till 3 500 kg.

Nu behöver vi kunniga medarbetare som vill vara med och utveckla besiktningstjänsterna på samtliga orter. Är du certifierad besiktningstekniker eller en person med fordonsintresse kan vi erbjuda dig betald utbildning, gör gärna en öppen ansökan om du inte hittar någon passande tjänst på vår hemsida.

Adresser

DEKRA Bilbesiktning i Mora