Tommi Kajasoja utsedd till CEO för Delete Group Oy

Deletes styrelse har utsett Tommi Kajasoja till CEO för den snabbt växande fullserviceleverantören av miljötjänster, Delete Group Oy, verkställigt från 1 februari 2018.

Tommi Kajasoja, 43 år och nuvarande landsdirektör för Delete i Finland, började som affärsområdeschef för industrisanering 2014. Innan åren på Delete har Tommi Kajasoja arbetat i mer än 15 år hos Maintpartner Group och ABB Service inom segmentet industriella tjänster. Tommi Kajasoja har en magistersexamen från Lappeenranta Tekniska Högskola i Finland.

Deletes styrelseordförande Åsa Söderström Jerring:

"Styrelsen är glad över att tillkännage utnämningen av Tommi Kajasoja till ny CEO efter avgående Jussi Niemelä. Tommi har en diger bakgrund inom industrikoncerner och har i egenskap av affärsområdeschef och landsdirektör inom Delete byggt starka team och tagit viktiga steg för att utveckla och effektivisera verksamheten utan att förlora kundperspektivet.”

Tommi Kajasoja:

"Det är med stor entusiasm, men också ödmjukhet som jag har accepterat rollen som CEO för Delete Group Oy. I slutet av 2017 genomförde vi ett av våra största förvärv i Finland och koncernens omsättning ligger nu nära milstolpen på 200 miljoner euro. Jag ser fram emot att fortsätta och förbättra verksamheten tillsammans med mina kollegor i både Sverige och Finland."

Mer information: www.delete.se

Ytterligare information:

Åsa Söderström Jerring, styrelseordförande Delete, tel: 070 696 2230

• Företagande

Delete är ett ledande fullserviceföretag inom miljötjänster för industri, bygg- och fastighetsföretag i Sverige och Finland. Bolagets tjänster omfattar industrisanering, tjänster för rivning samt återvinning och avfallshantering. Delete sysselsätter mer än 1000 professionella medarbetare och omsättningen för verksamheten under 2016 uppgick till cirka 180 miljoner Euro.

My Lind

Presskontakt Marknadschef Intern och extern kommunikation +46 10 48 48 405