Private Equity står emot bankernas negativa syn

Vad händer med privatinvesterarnas pengar och hur ser riskkapitalbolagen och bankerna på den nuvarande ekonomiska oron i Europa? Revisions- och konsultföretaget Deloitte har i rapporten Northern Private Equity Confidence Survey 2011 kartlagt drygt hundra ledande aktörer inom bank, finans och private equity. En genomgående trend är att privatkapitalen är mer optimistiska än bankerna med förhoppningar om en mer hållbar ekonomisk återhämtning.

Läs bifogad rapport Northern Private Equity Confidence Survey 2011 i sin helhet. För ytterligare information vänligen kontakta christer.ahlgren@deloitte.se. För mer information om Deloitte, besök www.deloitte.se.

Regioner