Prisvärd videoövervakning

Att kunna övervaka sin butik, kontor eller sitt hem med videoinspelning har tidigare oftast inneburit en relativt stor investering. Men tekniken går fort framåt och både kameror och inspelningsenheter har sjunkit kraftigt i pris samtidigt som deras prestanda förbättras.

Deltaco har distribuerat prisvärd övervakningsutrustning sedan 2005 och ser att utvecklingen här följer samma trend som datorerna. Kompaktare enheter med bättre prestanda, kombinerat med fler funktioner, enklare användargränssnitt och lägre priser.

-I dag kan vi erbjuda vad vi tror är marknadens mest prisvärda analoga videoinspelare för övervakning, DVR-129, säger inköpschefen Siamak Alian.

Imponerande specifikationer

DVR-129 spelar in upp till 4 kanaler samtidigt i full D1-upplösning, vilket motsvarar 704x576 pixlar. Den totala kapaciteten ligger på 25 bilder per sekund och utnyttjas dynamiskt beroende på hur många kameror som aktiverats samtidigt. Inspelning sker med effektiv H.264 komprimering på en SATA-hårddisk på upp till 2TB, vilket ger möjlighet att lagra upp till 8 månaders kontinuerlig inspelning. När disken blir full spelas de äldsta filerna över. Inspelning kan ske enligt tidsschema, rörelsestyrt eller triggat av larmingångarna.

Enkel hantering

Hanteringen av en modern DVR är enkel. Man arbetar med ett grafiskt gränssnitt och använder mus eller fjärrkontroll för att klicka sig fram i konfigurationsmenyerna. Genom att DVR-129 även har en LAN-anslutning och inbyggd webbserver går det även bra att göra inställningar och se såväl livevideo som inspelade sekvenser via en dator med Internet Explorer (ActiveX).

Inspelat material kopieras enkelt till USB-minne eller annat USB-anslutet lagringsmedia som backup.

Övervaka med mobilen

Genom att även komprimera videon i format som är anpassat för mobiler finns det möjligheter att hålla koll på butiken, kontoret eller hemmet även från mobiltelefonen, vilket idag efterfrågas av allt fler användare.

Kombinera med kameror

DVR-129 kan kompletteras med upp till 4 analoga videokameror som kan placeras inomhus och utomhus beroende på övervakningsbehovet.

-Genom att samarbete med ledande tillverkare i Kina och Taiwan kan vi erbjuda ett brett och mycket prisvärt sortiment även på kameror. Det skall inte behöva vara dyrt att känna sig lite säkrare, avslutar Siamak.

Deltaco är en av Nordens ledande nischdistributörer av IT-tillbehör. Företaget grundades 1991 och ingår i Intoikoncernen sedan 2005. Bolaget har ett mycket konkurrenskraftigt erbjudande genom effektiva inköp i lågkostnadsländer i Asien, ett modernt logistikcenter i Stockholm och bred distribution till de flesta stora nordiska återförsäljarna. Bolaget har visat stabil organisk tillväxt och vinstökning varje år sedan starten för 20 år sedan. Deltaco har 71 medarbetare, huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Finland och Danmark. För mer information se www.deltaco.se.

För ytterligare information kontakta:

Khazar Amini

Marknadschef