DELTACO GAMING satsar på att stärka esporten i Norden

I juni 2019 inledde DELTACO GAMING ett samarbete med det branschledande och innovativa svenska esportbolaget Area Academy – företaget som gör esport till en del av barnens skolgång och som aktivt arbetar för att etablera esporten som sport.

Samarbetet innebär förbättrade förutsättningar och ökad tillgänglighet för esporten i Norden.
Med sitt breda utbud av coola gamingprodukter till överkomliga priser bidrar DELTACO GAMING med att göra esporten tillgänglig även för barn och amatörspelare genom att erbjuda ett alternativ till dyr proffsutrustning. Vidare kommer esportexperterna på Area Academy att kontinuerligt testa och recensera DELTACO GAMING-produkter i syfte att upplysa om de mest prisvärda gamingprodukterna.

Area Academy grundades 2016 av ”Counter-Strike”-legendaren Tommy “Potti” Ingemarsson och är idag en världsledande aktör inom pedagogiska strukturer för esport. Verksamheten bygger på gedigen kompetens inom esport, pedagogik, föreningsliv och socialt arbete. Syftet har sedan grundandet varit att stärka esporten genom att skapa de strukturer som redan finns för annan sport och kultur. Arbetet bygger huvudsakligen på samarbeten med skolor och kommuner samt att erbjuda barn och ungdomar möjligheten till esportträning.

DELTACO GAMING ser det nyligen inledda samarbetet som ett viktigt steg i strävan att stötta esporten och förutspår ett fortsatt ökat intresse, där Norden kommer att ta en ledande roll i sportens utveckling.

För mer information om DELTACO GAMING och Area Academy besök:
www.deltacogaming.net
www.areaacademy.nu