Effektiv kraft utan fläkt

Att bygga en knäpptyst dator är inte lätt, men det går om man väljer komponeter med omsorg. SweDeltaco har nu i sortimentet en fläktlös och helt tyst nätdel från Seasonic med benämningen P-520FL. Den är kraftig nog för de flesta behov och en bra utgångspunkt vid datorbygget eller som ersättare för den befintliga nätdelen i en bullrig dator.

Avancerad design
P i P-520FL står i det här fallet för Platinum och pekar på att nätdelen är certifierad enligt 80 PLUS Platinum och har en effektivitet på minst 94 % vid halv belastning. 520 anger att den kan leverera max 520W. FL på slutet innebär att den är fläktlös vilket inte hade varit möjligt för en nätdel i denna storlek utan en avancerad konstruktion i kombination med noga utvalda komponenter, bland annat japanska 105̊C kondensatorer. För att ventilera ut värmen på bästa sätt är höljet till stor del gjort av metall med bikakemönster.

Modulära kablar
Med P-520FL är det lätt att få prydlig ordning i datorlådan eftersom nätdelens kablar är helt modulära och endast de kablar som används behöver anslutas. Det följer bland annat med kablar för att ansluta två grafikkort, sex SATA-diskar och fem enheter med fyrpins Molex.  P-520FL använder en +12V lina som ensam levererar upp till 43 Ampere med en spänningsvariation på max 2%.

P-520FL finns i lager hos SweDeltaco och distribueras till återförsäljare i Sverige, Finland, Danmark och Norge.

• fläktlös nätdel
  • fläktlös
  • nätdel
  • seasonic
  • psu-520fl

About Seasonic
For the past 35 years, Sea Sonic Electronics has been dedicated to the design and production of PC power supplies focused on innovation, quality and performance. They maintain their corporate identity to engineering excellence and provide innovative products in line to a move towards energy efficiency and improvement of the environment. Sea Sonic was the first power supply company to achieve the 80Plus certification and then followed up as the first to achieve 80Plus Gold status. Their product range extends from 250 watts up to 1200 watts in ATX form factor and various wattage outputs in SFX, ITX, server, open frame and adapters power supplies.