Ett allseende öga i hemmet

Nu i semestertider är det många av oss som vill resa bort och upptäcka världen, eller åtminstone grannkommunen. Hur man än gör så kan det vara skönt att veta att hemmets lugna vrå kommer stå kvar i precis samma skick som du lämnade det. Ta hjälp av Zavio D5210 för att kunna försäkra dig om precis detta.

Zavio D5210 är en IP-dome nätverkskamera för 24-timmars inomhusövervakning. Kameran levererar klockren bildkvalitet dygnet runt vilket gör den till ett perfekt allseende öga för dit hem. Låt lugnet infinna sig när du väl är ledig och på resande fot. Den är enkel att installera tack vare den 3-axlade upphängningen och analoga videoutgången.

Kameran är konsumentanpassad för ett smidigt användande. Detta märks inte minst då kameran kommer med en licens för Qlync SatViewer, en molnbaserad tjänst som gör det möjligt att komma åt kameran från webben, mobilen eller surfplattan helt utan behov av konfigurationer i nätverket. Med andra ord kan du ligga i Kaspiska havet och guppa eller i hängmattan på landet och se till så att allt är i sin ordning i hemmet.

Zavio D5210 har en variofokal lins med 2,7-9mm brännvid och ser bra under alla förhållanden. Med WDR (Wide Dynamic Range) hanterar den problemfritt områden med stora ljuskontraster. Ljuskänslighet på 0,001 Lux i svartvitt samt IR-belysning som räcker 15m garanterar att den ser bra även i svag belysning och totalt mörker.

Kameran levereras med Zavios PC-mjukvara för Windows som kan hantera upp till 64 kameror i samma system. För lokal inspelning finns även plats för ett microSDHC-minneskort. Kameran strömmatas via Power over Ethernet och har även Onvif 2.0-stöd för att garantera kompatibilitet med de flesta övervakningssystem.

Zavio D5210 går under artikelnamn D5210 och distribueras av SweDeltaco till återförsäljare i Sverige, Finland, Danmark och Norge.

• ip-dome
  • övervakningskamera
  • nätverskamera
  • zavio
  • wide dynamic range
  • variofokal lins
  • 001 lux
  • wdr
  • qlync satviewer
  • d5210

About Zavio
Founded in 2006, Zavio has been one of the earlier surveillance companies focusing purely on IP, dedicated to innovation, quality and continuous improvement. They put customer service as first priority and that is why major brands worldwide have also chosen Zavio as their OEM/ODM partner, and helped to make ZAVIO one of the world’s largest true manufacturers of IP cameras.