Få trådlös musik på trådbunden anläggning

Saknar du möjligheten att ta emot musik trådlöst till din ljudanläggning behöver du inte misströsta. Det finns ingen anledning att göra sig av med en väl fungerande ljudanläggning bara för att den inte är utrustade med den allra senaste tekniken, till exempel Bluetooth. Ta istället hjälp av TERRATEC Connect BT NFC, en smidig och praktisk adapter som ger din ljudanläggning möjligheten att ta emot musik trådlöst via Bluetooth.

TERRATEC Connect BT NFC är en smart och praktisk adapter för HiFi-utrustning som saknar möjligheten till att ta emot musik trådlöst via Bluetooth. Anslut Connect BT NFC till din HiFi-utrustning, para din mobila enhet smidigt med NFC och vips så har du möjlighet att ansluta dig trådlöst via Bluetooth. På så vis kan du till exempel gå runt hemma och låta din mobiltelefon strömma musik via högtalarna, utan att du behöver lägga ifrån dig den.

Connect BT NFC har ett driftavstånd på upp till 10 meter är utrustad med ett inbyggt 250 mAh batteri. Batteriet laddas enkelt med den medföljande USB-kabeln. Det fina är att adaptern fungerar lika bra med alla typer av mobila enheter som stödjer Bluetooth och att du kan strömma musik i upp till 10 timmar innan batteriet behöver laddas. Minitelekabel, minitele till RCA-kabel, nätadapter (USB) och USB-kabel ingår i förpackningen.

Den praktiska adaptern Connect BT från TERRATEC går under artikelnamn 130648 och distribueras av SweDeltaco till återförsäljare i Sverige, Finland, Danmark och Norge.

• Musik

• högtalaradapter
  • stereoadapter
  • adapter för bluetooth
  • adapter för trådlöst ljud
  • ljudadapter
  • trådlös musik
  • trådlöst ljud
  • bluetooth
  • hifi
  • nfc
  • adapter
  • bluetooth adapter
  • connect bt
  • terratec

About TERRATEC
The TERRATEC Electronic GmbH is a leading provider of digital media technology in Germany and Europe. As a leader and trend-setter for technological lifestyle end consumer devices the midsize company located in Nettetal near Düsseldorf claims a strong position in the electronics industry. Founded in 1994, the company has been developing rapidly. Today, the German TV, video and audio card producer is a successful technology company. Its portfolio ranges from professional PC audio systems, TV and video solutions to high fidelity/consumer products. TERRATEC Electronic is an innovative trendsetter for wireless home entertainment products and internet radios as well as for digital television and radio solutions for personal computers and notebooks.