Fjärrhantering för KVM-switchar från ATEN

Nu kan du göra det möjligt att styra din KVM-anslutna serverpark via internet eller lokalt nätverk. Med andra ord finns det ingen anledning att säga nej till flexibilitet oavsett om du har en KVM-switch som saknar nätverksstöd eller inte. Se till att skaffa ATEN KVM on the NET och gör din hantering av KVM-switchar smidig redan idag.

Har du en serverpark som har hängt med ett tag och saknar nätverksstöd behöver du inte längre gråta blod. Tack vare ATEN KVM on the NET behöver du inte byta ut var och en av de KVM-switchar som saknar nätverksstöd. Med en ATEN KVM on the NET sparar du både tid och pengar samtidigt som du kan fjärrhantera dina servrar och serverpark.

ATEN KVM on the NET klarar totalt 32 samtidigt anslutna användare. Den har ett webbaserad GUI och har även stöd för att sätta upp virtuella USB-media. Via USB porten på enheten kan du koppla in en bärbar dator för att utföra rutinmässiga underhållningar såsom diagnostik-tester, filöverföringar samt att installera operativsystem och program i fjärrstyrda datorer

Den är även utrustad med två ingångar för nätadaptrar. Med dubbla nätadaptrar får du en smidig och säker backup-möjlighet. Skulle någon nätadapter av någon anledning bli otillgänglig så tar den andra över driften. Det säkerställer därmed att allt fortsätter att flyta på som det ska. Med i kartongen får du: CN8600, en nätadapter, installationsram, kablar, samt användarmanual.

Mått(BxDxH): 260x76,4x42mm.

ATEN KVM on the NET går under artikelnummer CN8600 och distribueras av SweDeltaco till återförsäljare i Sverige, Finland, Danmark och Norge.

• kvm on the net
  • aten
  • cn8600
  • nätverksstöd
  • fjärrhantering
  • kvm-switchar

About ATEN
ATEN has specialized in connectivity and management solutions in information technology, professional audio/video and green energy business since its establishment in 1979. ATEN has been a worldwide leader in the KVM switch market since then.