Fokus på vägen med handsfree på ratten

Tyskarna är inte bara erkänt duktiga på att göra bra bilar, de kan också göra högkvalitativa tillbehör. Nu har Blaupunkt lanserat ett tillbehör som gör det både säkert och smidigt att prata i telefon i bilen. Sätt säkerheten främst genom att sätta Blaupunkt BT Drive Free 411 på ratten.

Blaupunkt BT Drive Free 411 är en rattmonterad Bluetooth-handsfree med integrerad högtalare och mikrofon. Lösningen är väldigt smidig då du installerar den på ratten med hjälp av kardborreband. När du kör bil ska du inte lägg din fokus på att behöva trassla upp öronsnäckorna till headsetet eller hur du ska hålla mobilen på ett bra sätt samtidigt som du växlar. Med dagens teknik ska du inte behöva göra avkall på vare sig säkerhet eller telefonsamtal. Varför kompromissa när Blaupunkt har tagit fram en produkt som tillfredsställer båda behoven?

Med Blaupunkt BT Drive Free 411 får du en taltid på upp till 7 timmar och en standbytid på upp till hela 300 timmar. Den kan dessutom ansluta två telefoner samtidigt vilket möjliggör anslutning av både privat mobiltelefon och jobbtelefon, till exempel. Enheten har brusreducering för att säkerställa att ljudkvaliteten på samtalen ska bli bästa möjliga.

Enheten installeras som tidigare nämnt direkt på ratten där dess storlek gör att den knappt tar upp någon plats. Inbyggd högtalare och mikrofon gör att du bara behöver sätta dig i bilen, Bluetooth enheten ansluter nämligen automatiskt till din telefon när du kliver in i bilen. Enheten har ett batteri som är laddningsbart genom cigarettuttaget via USB Typ A ho, USB Typ A till Micro-B kabel.

Blaupunkt BT Drive Free 411 går under artikelnamn BLP-101 och distribueras av SweDeltaco till återförsäljare i Sverige, Finland, Danmark och Norge.

• rattmonterad
  • bt drive free 411
  • blp-101
  • blaupunkt
  • bluetooth hands-free
  • handsfree bluetooth
  • handsfree

About Blaupunkt
Blaupunkt is a leading brand for car radios in many parts of the world, particularly in Europe. Blaupunkt represents quality and innovative power. The company’s origins go back to the innovative quality symbol, the blue point, with which the company, founded in 1923, first labeled its headphones. The blue point represents products with excellent quality and technical competence particularly with regard to in-car radio reception and a first class sound.