Ge bort exceptionellt ljud i jul

Nya Soundbook från Bayan Audio är något utöver det vanliga. Det är en liten men ack så kraftfull högtalare som är trådlös och därmed ytterst portabel. Lyssna när du vill, där du vill och på vad du vill med Soundbook. Med andra ord den perfekta julklappen till alla som gillar musik och värdesätter bra ljud.

Låt dig inte luras av Soundbooks välpolerade och stilrena yttre, bakom fasaden gömmer sig ett monster av ljud. Öppna upp den och inom loppet av sekunder är den redo att släppa loss det massiva ljudet som garanterat kommer få både dig och dina vänner att häpna. Soundbook är utrustad med Bluetooth 4.0 aptX vilket innebär att den levererar trådlös ljudöverföring med samma kvalité som från en CD-skiva. Den har utöver det en inbyggd mikrofon och fungerar därför som en handsfree när du använder din mobil som källa för att spela musiken ifrån.

Att para ihop ljudkälla med Soundbook är oerhört enkelt tack vare Bluetooth 4.0 och NFC. Med NFC, eller Near Field Communication som det står för, ansluter du till Soundbook genom att bara hålla fram din mobiltelefon. Högtalaren är stryktålig och består av ett externt aluminiumhölje samt extra tjockt nylonfodral.

Soundbook presterar briljant ljud med otrolig rikedom och den antar formen av såväl högtalare som FM-radio med samma kvalitativa utgång. Den klarar av upp till 10 timmars effektiv speltid på en enda laddning och fungerar lika bra med Apple iOS-enheter som med Android- eller Windowsbaserade enheter. Högtalaren kommer i två olika färgkombinationer om svart/orange och silver/turkos.

Den trådlösa högtalaren Soundbook från Bayan Audio går under artikelnamn BAY-100 och BAY-101 och distribueras av SweDeltaco till återförsäljare i Sverige, Finland, Danmark och Norge.

• Musik

• bay-100
  • bluetooth 4.0 aptx

About Bayan Audio
Founded in 2011 in the United Kingdom, Bayan Audio aim to create outstanding products to help you enjoy sound wherever you are. They design products which can be used quickly and easily with your technology to let you enjoy your sound straightaway. Their products work with Audio System Smartphones, Tablets or Notebooks, so wherever you store your sound, Bayan Audio will have a product for you.